۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82340237
T T
۰ نفر
نبود جراح و متخصص مغز و اعصاب مشكل مهم گناباد و بجستان

گناباد- ايرنا- مسئولان ذيربط مي گويند نبود پزشك جراح و متخصص اعصاب و روان به مشكلي مهم در شهرستانهاي گناباد و بجستان مبدل شده است.

رئيس مركز فوريتهاي پزشكي گناباد و بجستان روز شنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به سوانح متعدد جاده اي و درصد زياد آمار آسيبهاي سر و دستگاه عصبي به مصدومان در سوانح، حضور جراح و متخصص مغز و اعصاب يكي از ضرورتها در بيمارستانهاي اين منطقه به شمار مي رود.
دكتر جواد باذلي بدون توضيح آماري افزود: برخي از مصدومان تصادفها به دليل ضربات به دستگاه عصبي و سر بايد در سريعترين زمان ممكن مورد عمل جراحي قرار گيرند ولي به دليل نبود جراح و متخصص مغز و اعصاب ناچار به انتقال آنها به مشهد هستيم.
نماينده مردم گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در همين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: شماري از مردم و مصدومان حوادث جاده اي ظرف دو سال اخير به دليل نبود جراح مغز و اعصاب در گناباد، در مسير انتقال به مشهد جان خود را از دست داده اند.
حميد بنايي كمبود امكانات پزشكي و نبود متخصص در رشته هاي مختلف پزشكي مانند جراحي و مغز و اعصاب را موجب افزايش مهاجرت دانست.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد نيز به خبرنگار ايرنا گفت: ثبات پزشكان متخصص و فوق تخصص در گرايشهاي مختلف مهمترين رويكرد فعاليتهاي اين دانشگاه است.
دكتر محمد احمدي افزود: ثابت نبودن حضور نيروهاي فوق تخصص در برخي بخشها از جمله جراحي مغز و اعصاب يكي از مشكلات مهم اين بخش در منطقه جنوب خراسان رضوي محسوب مي شود.
وي ادامه داد: پزشكان فوق تخصص غير بومي در قالب طرح موظفي وزارت بهداشت مبني بر لزوم خدمت در مناطق محروم مدت دو سال در گناباد خدمت مي كنند و پس از آن به مناطق خود باز مي گردند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد گفت: با وجود پيگيري اين دانشگاه و تاكيد معاونت درمان وزارت بهداشت مبني بر لزوم حضور يك متخصص و جراح مغز و اعصاب در گناباد ولي اين فرد حاضر به انجام طرح خدمت خود در اين منطقه نشد.
وي افزود: پيگيريها براي جذب متخصص در اين رشته پزشكي تاكنون به سرانجام نرسيده و همچنان بعد از دو سال بيمارستانهاي گناباد با وجود داشتن امكانات و تجهيزات فوق تخصصي از نداشتن متخصص و جراح در اين بخش رنج مي برد.
دكتر احمدي ادامه داد: با مذاكرات صورت گرفته يك جراح و متخصص مغز و اعصاب ديگر تنها براي 10 روز در هر ماه حاضر به حضور در گناباد شد اما درخواست وي با توجه به ضروت اقامت دائم مورد موافقت قرار نگرفت.
وي گفت: بيشتر متخصصان رشته هاي پزشكي در گناباد حضور دارند و در سال جديد دو متخصص و فوق تخصص گوارش و نوزادان به مجموع پزشكان اين منطقه اضافه مي شوند.
130 هزار نفر جمعيت شهرستانهاي گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوي زيرپوشش دانشگاه علوم پزشكي گناباد قرار دارند.
2095/1858**خبرنگار: عليرضا حسن زاده **منتشركننده: حسين كريم زاده