۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82340677
T T
۰ نفر
نمايش 40 عكس منتخب در نمايشگاه عكس قرآن و عترت آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا- دبير مسابقه عكس جشنواره قرآن و عترت آذربايجان غربي گفت: 40 عكس منتخب از عكاسان استان در نمايشگاه عكس اين جشنواره به نمايش گذاشته شده است كه از بين آنها سه عكس برگزيده مي شوند.

احسان مهديان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اين عكس ها از بين 342 عكس كه با موضوعات قرآني از 37 عكاس آذربايجان غربي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود، انتخاب شده است.
وي اظهار كرد: آثار 15 نفر عكاس در اين جشنواره انتخاب شده است كه شامل طاها اصغرخاني، علي عابدي، حسن دهقاندوست، جواد عسگر اوغلي، زهرا طالعي، مهرداد تبريزي، اكبر موحد، بهنام باقرزاده، رحيم بايزيدي، ليلا قاسمي، مجتبي اسماعيل زاده، محمد سيفي، محمد مستوفي، مهدي كرامتي و وحيد معجني هستند.
به گزارش ايرنا، طاها اصغرخاني عكاس جوان اروميه اي، عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين مركز است.
وي در خصوص فيلم هاي ارسالي به جشنواره قرآن و عترت نيز گفت: 16 فيلم با موضوع قرآن و عترت به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود كه چهار فيلم در بخش داستاني، مستند، تجربي و موبايلي انتخاب شده كه روز پنجشنبه هفته جاري تجليل مي شوند.
وي ادامه داد: اين فيلم ها توسط فيلمسازهاي جوان استان توليد شده بودند.
مهديان افزود: در بخش انيميشن اثر قابل توجهي از نظر هيات داوران به دبيرخانه ارسال نشده بود و هيچ انيميشني در اين خصوص برگزيده نشده است.
به گزارش ايرنا، هفته قرآن و عترت آذربايجان غربي با عناوين روزشمار قرآن و شهدا، قرآن و خانواده، قرآن و وحدت اسلامي، قرآن و قصه همدلي، قرآن و بصيرت، و قرآن و تدبر نامگذاري شده‌ است.
حضور در مزار شهداي قرآني آذربايجان غربي، افتتاح نمايشگاه فرهنگي هنري و افتتاحيه مسابقات قرآن، اجراي تئاتر خياباني، افتتاح نمايشگاه صنايع دستي، برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي تخصصي با محوريت قرآن و عترت، تجليل از خانواده‌هاي شهداي قرآني، برگزاري محافل انس با قرآن‌كريم و جشنواره شعر گويي و داستان نويسي و اختتاميه مسابقات از جمله برنامه‌هاي هفته قرآن و عترت در استان است.
به گزارش ايرنا،همچنين به مناسبت هفته قرآن و عترت آذربايجان غربي نمايشگاه قرآن و عترت برپا شده كه در آن پنج هزار جلد كتاب در 500 عنوان در حوزه قرآن و آموزه هاي اهل بيت(ع) از 12 ناشر به نمايش گذاشته شده است.
140 اثر نقاشي،40 اثر عكاسي، 32 اثر خوشنويسي، ، 15 عنوان پوستر و هشت پايان نامه و پژوهش از آثاري است كه در اين نمايشگاه توجه بازديدكنندگان را به سوي خود جلب مي كند.
نمايشگاه قرآن و عترت تا 26 آذرماه جاري در محل نمايشگاه هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در مجتمع فرهنگي هنري اروميه براي بازديد علاقمندان داير است.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي**انتشاردهنده: صابر چهرقاني