۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82341451
T T
۰ نفر
ادارات كردستان در روز 12 ربیع‌الاول 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار كردستان گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت و برگزاری جشن های این هفته، اداره ها و سازمان‌های دولتی فردا همزمان با 12 ربیع الاول 2 ساعت زودتر از موعد مقرر تعطیل می‌شود.

حسین فیروزی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریك آغاز هفته وحدت به تمامی مسلمانان افزود: به روایت اهل سنت 12 ربیع الاول سالروز میلاد حضرت رسول اكرم (ص) است و به همین دلیل مردم كردستان این روز را جشن می گیرند.
به گفته وی، 12تا 17 ربیع الاول فرصت بسیار ارجمند و معناداری است تا شیعیان و اهل سنت در فضایی آكنده از صمیمیت و همدلی، برای تحقق بسترهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گام های جدید و پر بركتی بردارند.
فاصله میان 12 ربیع الأول كه سالگرد ولادت بیامبر اكرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا 17 ربیع الأول كه تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص)بنا بر روایات موجود در شیعه است و به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
نهادی رسمی هم با نام مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی هم اكنون حال فعالیت بوده كه كنفرانس بین المللی وحدت در هفته وحدت هر ساله در تهران برگذار می شود و علمای بزرگ را از كشورهای مختلف دور هم جمع می كند.
استان كردستان دارای بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است و بیش از 90 اداره كل دارد كه این ادارات كل در 10 شهرستان این استان دارای نمایندگی است.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی