۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82343053
T T
۰ نفر

ساخت نخستین بازی رایانه‌ای با موضوع محیط بان

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82343053
ساخت نخستین بازی رایانه‌ای با موضوع محیط بان

تبریز - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی گفت: نخستین بازی رایانه‌ای سه بعدی در كشور با موضوع محیط بان در این استان ساخته شد.

داوود قاسم‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این بازی رایانه‌ای در اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی با همكاری جوانان مبتكر تبریزی ساخته شده است.
وی ادامه داد: هدف از ساخت این بازی آشنایی كودكان و نوجوانان با اهمیت و وظایف محیط بانان تلاشگر و حفظ تنوع زیستی است.
قاسم زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست گفت: انیمیشن (پویانمایی) دو بعدی 15 دقیقه ای با موضوع احیای دریاچه ارومیه و سه مستند 15 دقیقه ای با موضوع های دریاچه ارومیه، تالاب قوریگل و تالاب قره قشلاق را نیز در دست ساخت داریم كه در آینده نزدیك این برنامه ها آماده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
استان آذربایجان شرقی از غنی ترین زیستگاه های گیاهی و جانوری در كشور به شمار می رود كه از آن جمله به منطقه حفاظتی ارسباران می توان اشاره كرد.
در این استان بیش از 2 هزارو 500 گونه گیاهی و 346 گونه جانوری وجود دارد كه شامل 51 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست، 27 گونه ماهی است.
حدود 5/12 درصد از عرصه استان با عناوین مختلف حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، اثر طبیعی ملی و تالاب های سایت رامسر تحت كنترل زیست محیطی است كه با تلاش محیط بانان به عنوان بازوان اجرایی سازمان محیط زیست، حفاظت می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشاردهنده: محمد رستگار
6120/6183
۰ نفر