۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82343729
T T
۰ نفر
طرح گردشگري 'اجتماع محور' در خراسان شمالي اجرا مي شود

شيروان- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان شمالي گفت: طرح گردشگري اجتماع محور بزودي در اين استان 938 هزار نفري خراسان شمالي اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا حسن نوري دوشنبه در نشست كارگروه اشتغال شهرستان شيروان با اشاره به موقعيت خراسان شمالي و تردد سالانه 20 ميليون زائر و مسافر از اين مسير اظهار كرد: در اين طرح روستاهايي كه قابليت گردشگري و جذب مسافر را دارند شناسايي مي شوند كه جذب و ماندگاري مسافران مي تواند درآمدزايي خوبي را به همراه داشته باشد و بايد روستاها را از لحاظ آي سي تي و اينترنت هم فعال كنيم.
وي از ابلاغ 15 ميليارد ريالي براي مشاغل خانگي در اين استان با عامليت بانك ملي خبر داد و گفت: گياهان دارويي مزيت خوبي در اين استان است كه علاوه بر توليد ثروت از خام فروشي جلوگيري مي كند.
وي گفت: در اين راستا براي رونق دامپروري، كشاورزي و بويژه گياهان دارويي اگر تعاوني هايي به صورت مشاركت هاي 25 نفره صورت گيرد تسهيلات صفر تا سه درصد پرداخت خواهد شد.
نوري با اشاره به تعاوني توسعه و عمران افزود: هم اكنون 2 هزار نفر عضو تعاوني هاي خراسان شمالي هستند كه بايد به تعاوني توسعه و عمران ورود پيدا كنيم و از سرمايه اندك به يك رونق اقتصادي دست پيدا كنيم.
معاون اشتغال و خود كفايي كميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي هم در اين نشست گفت: اگر به افراد تحت پوشش كميته امداد نگاهي صورت نگيرد باعث گرفتاري و معضلات اجتماعي مي شود كه راه جلوگيري از هرج و مرج در جامعه، ايجاد اشتغال براي مردم است.
عليرضا مرادي با بيان اينكه ايجاد اشتغال يكي از اقدامات صورت گرفته كميته امداد براي افراد تحت پوشش است اظهار كرد: امسال 152 ميليارد ريال اعتبار از محل منابع بانكي براي اشتغال كميته امداد خراسان شمالي تخصيص يافته است.
وي با بيان اينكه پي گير هستيم تا طرح هايي كه ايجاد مي شود اشتغال پايدار باشد و خانواده از آن كسب درآمد كنند گفت: طرح هايي كه ايجاد مي شوند باعث كسب درآمد، ارتقاي فرهنگي و بالاتر رفتن جايگاه فرد در جامعه مي شود و با همين مشاغل خرد و خانگي مي توان از نبود معضلات ناشي از بيكاري جلوگيري كرد.
فرماندار شيروان هم با اشاره به حوزه گردشگري اين شهرستان اظهار كرد: طرح دهكده عشايري در بيگان طرح خوبي در شيروان است كه سال آينده اعتبار ويژه اي براي آن در نظر گرفته خواهد شد.
عباسعلي صفايي با اشاره به عبور و تردد زائرين از اين مسير گفت: نبايد چنين فرصتي را از دست بدهيم كه در اين راستا بايد در بحث زير ساخت ها ورودي هاي شهر شيروان اقدامات خوبي صورت گيرد.
صفايي با اشاره به كاوش چيني ها در تپه باستاني ارگ نادري شيروان افزود: با اتمام كاوش مجموعه باستاني و گردشگري براي شهرستان شيروان ايجاد مي شود كه درآمدزايي خوبي را به همراه خواهد داشت.
نماينده عالي دولت در شيروان با اشاره به بحث اشتغال طرح هاي توليدي گفت: مشكل كمبود دام پروري سبك است كه تمام روستاها با دام سبك آشنايي دارند و بايد دام مولد را بيشتر كنيم كه خود يك سرمايه است.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهر پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي