۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82344405
T T
۰ نفر
خدماتی كه دل روستائیان مرزنشین راز و جرگلان خراسان شمالی را شاد كرده است

بجنورد- ایرنا- فرماندار راز وجرگلان گفت: بنیاد بركت در حوزه های آموزشی ،اقتصادی و اشتغالزایی،عمرانی و بهداشت و درمان تاكنون خدمات گسترده ای را برای مردم شهرستان مرزی رازو جرگلان در خراسان شمالی انجام داده است.

احمد ریواده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد:در حوزه آموزش 6 مدرسه با 21 كلاس درس با اعتبار 15میلیارد ریال به همت بنیاد بركت در مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی رازو جرگلان خراسان شمالی ساخته شد .
وی افزود: از این تعداد مدرسه 4 مدرسه سه كلاسه در روستاهای سوخسو هاشم ، اشتوت، بچه دره و شهید فرامرزی غلامان با اعتبار هفت میلیارد و370میلیون ریال از سال 91تا 94 در شهرستان مرزی رازو جرگلان ساخته شده است .
ریواده افزود: یك مدرسه 6كلاسه در روستای كركولی و یك مدرسه سه كلاسه در شهر راز با هزینه بیش از 7 میلیارد 350میلیون ریال امسال توسط بنیاد بركت ساخته می شود .
بنیاد بركت كه وابسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است قصد دارد براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یك هزار مدرسه در مناطق محروم كشور تأسیس كند .
این مدارس از مناسب ترین استانداردهای ساخت اماكن آموزشی و بهترین تجهیزات كمك آموزشی برخوردارند.
فرماندار راز و جرگلان با اشاره به خدمات رسانی بنیاد بركت در سایر حوزه ها دراین شهرستان مرزی خراسان شمالی گفت: دربخش اقتصادی و اشتغال زایی یك میلیارد ریال كمك بلاعوض برای ایجاد شركت تعاونی اطلس رازبانان كه در حوزه پوشاك در شهرستان مرزی رازو جرگلان فعالیت می كند ازسوی بنیاد بركت پرداخت شده و حمایت از این شركت تعاونی از سوی بنیاد بركت همچنان ادامه دارد .
وی با بیان اینكه این شركت تعاونی هم اكنون بیش از 240عضو دارد افزود: هم اكنون فرآیند احداث سوله و تجهیز كارگاه ازسوی بنیاد بركت دراین شهرستان در حال انجام است .
ریواده با اشاره به معرفی افراد برای دریافت تهسیلات در بخش كشاورزی و دامداری به بانك سینا كه زیر مجموعه بنیاد بركت است، افزود: در حوزه فرش بافی نیز این بنیاد امسال قرارداد خرید تضمینی برای 100دار قالی در كارگاه های قالی باقی شهرستان رازو جرگلان را تعهد كرده است كه رقمی 25 میلیارد تا 30میلیارد ریال است .
وی گفت: در سال جاری 3مسجد در روستاهای سوخسو انقلاب ،سوخسو هاشم و تنگه راز در شهرستان رازو جرگلان از سوی بنیاد بركت ساخته و تحویل اهالی این روستاها شد .
فرماندار شهرستان رازو جرگلان افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز یك دستگاه آمبولانس نیز از سوی بانك سینا كه زیرمجموعه بنیاد بركت است درسال جاری به شبكه بهداشت درمان شهرستان رازو جرگلان برا ی استفاده در مركز بهداشتی روستای حصارچه اهدا شد.
وی از توافق های اولیه برای اجرایی طرح های جدید از جمله در حوزه بهداشت ودرمان در این شهرستان خبر داد وافزود: تایید نهایی این طرحها در نشست های بعدی است.
بنیاد بركت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) در سال 86 تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم كشور را متحول سازد.
گستره فعالیت بنیاد بركت وسیع است و زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، برق ‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسكن، ورزشی، انتظامی، جاده‌ای، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 كیلومتری شمال غرب بجنورد مركز خراسان شمالی قرارد دارد كه بخش عمده ساكنان آن را تركمن های اهل سنت تشكیل می دهد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی