۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85595038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «مرزبانان فرهنگ» در مناطق مرزی خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- طرح بزرگ استانی «مرزبانان فرهنگ» با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز (جمعه) در روستاهای مناطق مرزی خراسان شمالی به مناسبت عید امامت امام عصرحضرت مهدی موعود (عج) آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: طرح «مرزبانان فرهنگ» با هدف ارتقای فعالیت های فرهنگی در روستاهای مرزی استان با محوریت مسجد و فعالان کانون های مساجد اجرا می شود.

تقی صادقی افزود: دست اندرکاران اجرای این طرح در حوزه فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با همراهی مسوولان فرهنگی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان در برخی روستاهای مرزی و در جمع اهالی مسجد حاضر شدند و در خصوص نحوه اجرای طرح فوق گفت و گو کردند.

وی ادامه داد: در گام نخست نشست های فرهنگی با اهالی مسجد روستاهای مرزی سوخسو رحیمی، سوخسو انقلاب، آدینه قلی و راستقان در شهرستان مرزی راز و جرگلان برگزار شد و طرح در قالب آموزش و تربیت نیروهای هنرمند انقلابی و ارتقای مهارت های زندگی در این مناطق توسط کانون های مساجد تشریح شد.

صادقی گفت: همچنین نشست هایی با فعالان مسجدی در بخش های مرزی شهرستان فاروج از جمله گزآباد، حاج تقی و تیتکانلو برگزار شد و قابلیت های فرهنگی هنری و آموزشی این روستاها و روستاهای اطراف مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: ۱۵ روستا در مناطق مرزی خراسان شمالی؛ راز و جرگلان، فاروج و شیروان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح «مرزبانان فرهنگ» مشارکت می کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha