۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82345196
T T
۰ نفر
پيامبر اسلام منادي وحدت و رحمت براي مسلمانان است

نهاوند – ايرنا – امام جمعه نهاوند گفت: پيامبر اسلام منادي وحدت و رحمت براي مسلمانان بوده است و آنان بايد با وحدت موجب عزت و عظمت دين اسلام و ذلت دشمنان شوند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عباسعلي مغيثي نيا روز سه شنبه در مراسم آغاز هفته وحدت و جشن ميلاد پيامبر اعظم (ص) در اداره ارشاد اسلامي افزود: يكي از امور دين اسلام كه روي آن تاكيد فراوان شده و مسلمانان بايد به آن توصيه عمل كنند؛ حفظ وحدت و يكپارچگي جامعه اسلامي و پرهيز از اختلاف در مقابل استكبار جهاني است.
وي افزود: عقل و شرع به ما مي گويد اگر امت اسلام با هم متحد باشند و اختلافات را از خود دور نمايند مي توانند در برابر جنود شياطين مقاومت نمايند .
وي خاطرنشان كرد: اگر در جامعه اسلامي وحدت نباشد استكبار براي نفوذ و تفرقه افكني ها بر مسلمانان مسلط خواهد شد و جامعه اسلامي را با نقشه هاي شومش نابود مي كند.
امام جمعه نهاوند افزود: وضعيت امروز جامعه اسلامي يك وضعيت عبرت آموز شده كه ناشي از اختلافات ايجاد شده بين آنها مي باشد .
وي افزود: امت اسلامي به دور از معارف اسلامي اسباب دست دشمن شده اند و همانند داعش كه دست پرورده آمريكاست چهره اسلام را تخريب نموده و در خدمت اجانب قرار گرفته است .
حجت الاسلام مغيثي نيا افزود: امروزه كه دشمنان جهان به ويژه صهيونيسم و عوامل آنها كه احساس كرده اند وحدت عامل مهمي در پيروزي مسلمانان است؛ تمام تلاش و هم خود را صرف اختلاف افكني به كار برده اند و به دنبال آن هستند كه با ايجاد اختلاف امنيت رژيم اسرائيل در منطقه حفظ شود.
وي هفته وحدت را فرصت ارزشمندي براي وحدت بين مسلمانان عنوان كرد و افزود: مسلمانان بايد بدانند كه سود اختلاف آنان را دشمنان دين اسلام و به ويژه رژيم اسرائيل خواهد برد لذا ضمن پرهيز از مسائل حاشيه اي به بيان اشتراكات و تمركز روي آنها بپردازند تا از اين طريق دشمنان نتوانند در بين ما نفوذ كنند .
فاصله ميان 12 ربيع الأول كه سالكَرد ولادت بيامبر اكرم (ص) بنا بر روايات أهل سنت تا 17 ربيع الأول كه تاريخ ولادت حضرت محمد(ص) بنا بر روايات موجود در شيعه است، از سوي امام خميني (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است.
7525 /6993
خبرنگار : وحيد سيفي**انتشار دهنده: اكبر بهاروند