۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82347644
T T
۰ نفر
اجازه ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به همدان داده نمی شود

همدان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان همدان تاكید كرد: با توجه به ریزش برف و لغزنده شدن سطح جاده ها، اجازه ورود و تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به جاده های این استان داده نمی شود.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: ریزش برف موجب سفید پوش شدن بیشتر جادهها و گردنه های این استان شده است.
وی بیان كرد: در حال حاضر تردد در بیشتر محورهای استان در جریان است و در محدوده نورآباد به سمت خرم آباد تردد بدون استفاده از زنجیر چرخ امكان پذیر نیست.
وی گفت: به منظور پیگشیری از بروز سوانح فوتی و جرحی و بروز گره های ترافیكی از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان كرد: عوامل پلیس راه همدان، رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ را طبق قانون 300 هزار ریال جریمه كرده و از ادامه تردد آنها جلوگیری می كنند.
سرهنگ عزیزی تاكید كرد: ماموران پلیس راه از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به داخل استان جلوگیری كرده و تنها در صورت تهیه زنجیر چرخ، اجازه ورود به خودروها داده می شود.

** 50 درصد رانندگان طریقه بستن زنجیر چرخ را نمی دانند
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: درصد كمی از رانندگان عبوری از این استان فاقد زنجیر چرخ هستند ولی بیش از 50 درصد از رانندگان خودروهای دارای زنجیر چرخ طریقه استفاده آن را نمی دانند.
به گزارش ایرنا سرهنگ عزیزی با ذكر اینكه این طیف از رانندگان تنها برای جلوگیری از جریمه شدن ، زنجیر چرخ تهیه كرده اند گفت: رانندگان پیش از تردد به ویژه در محورهای كوهستانی و برف گیر باید چند نوبت نحوه بستن زنجیر چرخ را تمرین كنند.
وی اضافه كرد: همدان یكی از استانهای سردسیر و كوهستانی كشور بوده و رانندگانی كه قصد تردد از جاده های این استان را دارند باید پیش از عزیمت، وضعیت فنی خودروی خود را بررسی و ایرادات احتمالی را رفع كنند.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان كرد: نداشتن نقص فنی، سالم بودن برف پاك كن و بخاری خودرو، همراه داشتن جیره خشك، لباس گرم و زمستانی، پر بودن ظرفیت باك سوخت خودروها، مجهز بودن خودرو به لاستیك یخ شكن برای یك سفر ایمن در فصل سرد سال ضروری است.
طرح زمستانی پلیس با حضور800 نیروی پلیس در قالب 200 گشت خودرویی از 17 آذر آغاز و تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده:اكبر بهاروند