۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82347958
T T
۰ نفر

كمبود جراح مغز و اعصاب در كشور وجود ندارد

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82347958
كمبود جراح مغز و اعصاب در كشور وجود ندارد

كیش - ایرنا – رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب با بیان اینكه همه نقاط ایران امكانات جراحی مغز و اعصاب را دارند گفت: با وجود 700 جراح متخصص و متبحر مغز و اعصاب در كشور كمبودی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ، پروفسور حمید رحمت روز پنج شنبه در سومین كنگره سالانه جراحی مغز و اعصاب و نخستین كنگره ستون فقرات اظهار كرد: جراحان مغز و اعصاب در شرایط كنونی از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه كشور حضور دارند و خدمات خود را به مردم ارائه می كنند.
وی افزود : سالانه 60 جراح مغز و اعصاب از نظام آموزش پزشكی ،دانش آموخته می شوند درحالی كه نیاز كشور 10 تا 15 دانش آموخته برای جایگزینی ریزش هایی همچون بازنشستگی و غیره است.
رحمت ادامه داد: كشورهایی همچون مصر و تركیه قبل از ایران این مسیر را طی كرده اند و با مشكل هایی رو به رو شده اند ؛ما نباید این مسیر اشتباه را ادامه دهیم.
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب یادآور شد: نبود امكانات مورد نیاز و همچنین كمبود بیمار یكی از آسیب های فراوانی دانش آموختگان رشته جراحی مغز اعصاب است كه احتمال بیمار سازی را ایجاد می كند.
رحمت اظهار كرد : برای این تعداد متخصص مغز و اعصاب بیمار كافی وجود ندارد و آنان را از نظر اشتغال با مشكل بیكاری روبه رو می كند.
وی یكی از نیازهای بخش جراحی مغز و اعصاب را بانك جامع اطلاعاتی دانست و افزود: اقدام های لازم برای تهیه آن در حال انجام است.

سومین كنگره سالانه جراحی مغز و نخستین كنگره ستوان فقرات با رویكرد بررسی مشكلات و بیماری های ستون فقرات امروز پنجشنبه با حضور پرفسورحمید رحمت رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد كیش ، دبیران علمی و اجرایی ، پزشكان و جراحان متخصص در مركزهمایش های بین المللی خلیج فارس برگزارشد.
این كنگره امروز و فردا با برگزاری نشست های تخصصی و پرسش و پاسخ ادامه دارد .
در حاشیه این رویداد نمایشگاهی از جدیدترین تكنولوژی و تجهیزات پزشكی برپا شده است .
3219*1641 خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : امیر برزی