۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82350470
T T
۰ نفر
براثر سقوط یك فروند هواپیمای نظامی اندونزی 13نفر كشته شدند

كوالالامپور – ایرنا – نیروی هوایی اندونزی اعلام كرد یك فروند هواپیمای نظامی هركولس روز یكشنبه در استان پاپوا سقوط كرد و همه سرنشینان آن كشته شدند.

به گزارش ایرنا، این هواپیمای نیروی هوایی اندونزی حامل 13سرنشین بود و براساس گزارش 'آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی اجساد سرنشینان این هواپیما پیدا شده است.
این هواپیمای هركول 'سی 130' نیروی هوایی اندونزی كه از شهر 'تیمیكا' به مقصد 'وامنا' پرواز می ‌كرد ساعت 6 و 15 دقیقه به وقت محلی دچار حادثه شد.
این هواپیمای نظامی اندونزی كه تاكنون 9 هزار ساعت پرواز داشته است، در حال یك رزمایش و آموزش پرواز بود كه سقوط كرد.
این هواپیما همچنین 12 تن سیمان را حمل می كرد.
یك فروند هواپیمای سبك نیروی پلیس اندونزی نیز آذر ماه جاری با 12 سرنشین سقوط كرد و سرنشینان آن كشته شدند.
نیروهای نظامی اندونزی طی دو سال اخیر با سوانح هوایی مختلفی از سقوط بالگرد تا سقوط هواپیمای نظامی با بیش از 100 سرنشین بر روی منطقه مسكونی مواجه شده است.
یك بالگرد نظامی ماه مارس در مركز اندونزی سقوط كرد و در نتیجه 12 نفر كشته شدند. یك هواپیمای نظامی نیز چند ماه پیش بر روی یك خانه در یك منطقه پر جمعیت در طول یك پرواز آزمایشی سقوط كرد و خلبان و دو نفر در این ساختمان كشته شدند.
شهر 'مدان' در جزیره سوماترا اندونزی نیز سال گذشته شاهد سقوط یك فروند هواپیمای 'هركولس سی-130' در یك محله مسكونی بود كه در نتیجه 142 نفر جان خود را از دست دادند.
اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این كشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی