۱ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82355535
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: اطلاعات ثبت احوال مبناي برنامه ريزي هاست، بايد دقيق باشد

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: با توجه به اينكه يكي از مبناهاي برنامه ريزي در كشور اطلاعات ثبت احوال است، كاركنان اين مجموعه بايد در ثبت رويدادها و اسناد هويتي دقيق باشند.

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومي ثبت احوال يزد، آيت الله محمدرضا ناصري در ديدار مديركل و كاركنان ثبت احوال استان با تبريك روز ملي ثبت احوال اظهار داشت: كار ثبت احوال نوعي ثبت تاريخي است و در آينده به نوشته ها و اسناد اين بخش استناد مي شود .
وي، ثبت احوال را نهادي حاكميتي و فرهنگي دانست و گفت: اين دستگاه گنجينه گرانبهائي از اسنادي است كه همه رويدادهاي زندگي ايرانيان را ثبت و نگهداري مي كند و اين اطلاعات مهم، زيربناي برخي فعاليت هاي دولت است.
امام جمعه يزد همچنين با بيان برخي احاديث و روايات اسلامي در مورد انتخاب نام نيك نوزاد، بر لزوم فرهنگ سازي و راهنمائي مردم براي انتخاب نام هاي اصيل و اسلامي تاكيد كرد .
مديركل ثبت احوال استان يزد نيز با ارائه گزارشي از خدمات اين مجموعه گفت: امروز ثبت احوال منسجم تر و پيشرفته تر از گذشته است و با 531 اداره در سطح كشور درحال خدمت رساني به آحاد مردم است.
سيدمحمد طباطبائي افزود: ثبت 107 ميليون ركورد اطلاعاتي هويتي، صدور 64 ميليون كارت ملي و 11 ميليون كارت هوشمند ملي و پاسخگوئي به 10 هزار استعلام در ثانيه توسط پايگاه اطلاع رساني ثبت احوال به نهادهاي مختلف از اهم فعاليت‌هاي سازمان ثبت‌احوال كشور مي باشد.
استان يزد يك ميليون و 80 هزار نفر جمعيت دارد.
7536/ 6014/ دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd@