۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82361706
T T
۰ نفر
مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي يزد از ايرنا بازديد كرد

يزد - ايرنا - داود پاك طينت مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد روز دوشنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي، از بخش هاي مختلف ايرنا مركز يزد بازديد كرد.

به گزارش ايرنا، پاك طينت در جريان اين بازديد با بيان اينكه در مجموع افزون بر چهار ميليون برگ سند در اين مركز وجود دارد گفت: از اين تعداد سند، افزون بر 2 ميليون و 600 هزار برگ هنوز فهرست نويسي نشده است.
وي خاطر نشان كرد: قرار است به زودي تفاهم نامه اي بين مركز اسناد و كتابخانه ملي و دانشگاه يزد منعقد شود و دانشجويان رشته تاريخ اين دانشگاه پس از گذرندان آموزش هاي لازم، فهرست نويسي اسناد موجود را عهده دار شوند.
كاظم شاملو رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز يزد نيز با يادآوري سابقه 82 ساله خدمت رساني ايرنا گفت: اين رسانه آمادگي كاملي براي انعكاس خدمات و فعاليتهاي انجام شده براي مردم استان دارد.
مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان يزد به منظور گرد آوري، سامان دهي و اطلاع رساني اسناد و مدارك استان در سال 1380 تاسيس و پايه گذاري شد.
اين مديريت وظيفه حساس و خطير شناسايي، جمع آوري، ارزشيابي، طبقه بندي و حفظ و نگهداري اسناد ادارات و نهادها و همچنين اسناد اهدايي خانواده ها را برعهده دارد.
همه اسناد راكد بعد از شناسايي، به دو دسته امحايي (غيرضروري) و انتقالي (ضروري) تفكيك مي شوند و اسناد ضروري براي نگهداري به سازمان اسناد منتقل مي شوند.
مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد با توجه به قرار گرفتن در خانه تاريخي لاريها در محله قديمي فهادان و در دل بافت تاريخي شهر يزد در طول هفته مورد بازديد اقشار جامعه قرار مي گيرد.
7532/6197 خبرنگار: سعيد صادقي مقدم** محمد حسين فلاح تفتي
irnayazdd@