۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82364554
T T
۰ نفر
رژیم صهیونستی یك تونل جدید در نزدیكی مسجد الاقصی افتتاح كرد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی یك تونل جدید كه محله 'وادی حلوه' در شهرك سلوان در قدس اشغالی و باب المغاربه در دیوار جنوبی مسجد الاقصی را به یكدیگر متصل می كند، افتتاح كرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی،'مری ریگیف' در ادامه طرح رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس اشغالی روز گذشته (سه شنبه) تحت تدابیر شدید امنیتی این تونل را كه به مسجد الاقصی منتهی می شود، افتتاح كرد.
براساس این گزارش، رژِیم صهیونیستی از دو سال پیش ساخت این تونل را آغاز كرده بود.
طبق این گزارش، حفر تونل ها و زیرگذرها توسط رژِم صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی و قدس شریف باعث شده تا منازل محله 'وادی حلوة' دچار فرونشست و ترك خوردگی شوند.
موسسه مسجد الاقصی پیشتر اعلام كرده بود كه هدف رژیم صهیونیستی از حفر این تونل یهودی سازی قدس و نابود كردن نشانه های اسلامی و تاریخی ملت فلسطین است.
این موسسه همچنین اعلام كرد كه حفر تونل در اطراف مسجد الاقصی كه با غصب اراضی و منازل فلسطینی ها همراه است، باعث بروز شكاف در پایه ها و دیوارهای این مسجد مقدس شده است.
رژیم صهیونیستی در آستانه سال نو میلادی نیز به هتك حرمت مسجدالاقصی ادامه داده و سازمان ها و گروهك های تندرو صهیونیستی با صدور فراخوان هایی خواستار تعرض گسترده و دسته جمعی صهیونیست ها به مسجد الاقصی و تلاش برای ورود شمعدان تلمودی به این مسجد مبارك به منظور برگزاری مراسم ویژه عید یهودی 'هانوكا' شدند.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی* انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر