۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82365187
T T
۰ نفر
همایش یك هزار نفری زكات در كردستان برگزار شد

سنندج- ایرنا- همایش یك هزار نفری نفری روحانیون، مودیان، عاملین و موثرین زكات استان كردستان با حضور رئییس شورای زكات كشور،رئیس كمیته امداد و جمعی از مسئولان استان در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان در این همایش گفت: سهمیه جمع آوری زكات در استان در سال جاری 135 میلیارد ریال تعیین شده است كه جمع آوری این میزان تاكنون تحقق 76 درصدی را نشان می دهد و امید می رود در مدت زمان باقی مانده به عدد مورد نظر برسیم.
قنبر موسی نژاد با بیان اینكه تلاش می شود عایدات زكات را به سمت فقرا و مساكین هدایت كنیم افزود: 60 درصد از زكات جمع آوری شده برای رفع مشكلات محرومان و نیازمندان و 40 درصد نیز در قالب پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.
وی اظهار كرد: امسال از محل درآمد زكات بیش از 50 واحد مسكن مددجویی برای نیازمندان با اولویت ایتام احداث و 18 مورد نیز تعمیرات انجام شده است.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان اظهار كرد: همچنین مشكل درمانی 150 نفر از بیماران صعب العلاج و نیازمند رفع و زمینه آزادسازی 6 نفر از زندانیان در استان از محل درآمد زكات فراهم شده است.
موسی نژاد با اشاره به فراهم كردن زمینه تحصیل 270 دانش آموز در آستانه ترك تحصیل در روستاهای دور افتاده استان افزود: همچنین بیش از 18 هزار و 500 نفر در استان از عایدات زكات بهره مند شده اند.
به گفته وی همچنین از محل درآمد زكات بیش از 70 پروژه عام المنفعه در استان تكمیل، بازسازی و یا شروع شده است.
وی اظهار كرد: هر چند تلاش هایی كه در این راستا انجام شده قابل تقدیر است اما هنور با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته ایم زكات را به عنوان دغدغه جامعه معرفی كنیم.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان با بیان اینكه هم اكنون قریب به 11 دستگاه عضو شورای زكات هستند گفت: باید وظایف دستگاه ها در این راستا مشخص شود تا بتوانیم بیش از گذشته از ظرفیت دستگاه ها در این راستا بهره مند شویم.
در این آیین از تعدادی از روحانیون، مودیان، عاملین و موثرین زكات استان كردستان تجلیل شد.
هم اكنون و با خروج بیش از هشت هزار خانوار از چرخه حمایت های امداد بیش از 42 هزار خانواده كردستانی تحت پوشش خدمات كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی