۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82365258
T T
۰ نفر
دولت یازدهم 40 هزار میلیارد ریال به اشتغال مددجویان كمیته امداد اختصاص داد

بوشهر- ایرنا- معاون اشتغال كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به این نهاد دارد، بطوری كه 40 هزار میلیارد ریال از منابع بانكی برای اشتغال مددجویان اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، محمد امید روز چهارشنبه در نشست كمیته اشتغال استان بوشهر افزود: با توجه به رونق صادرات صنایع دستی كشور پس از برجام، باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال مددجویان كمیته امداد بهره برد.
وی با تاكید بر توانمندسازی خانواده های زیر پوشش كمیته امداد اظهار كرد: با توجه به همراهی دولت با این نهاد، امسال حجم خروج مددجویان از زیر پوشش حمایت كمیته امداد 10 درصد بیش ازحجم ورودی آن بوده است.
امید افزود: همچنین دولت تاكنون گامهای موثری درعرصه های مختلف برای حمایت از كمیته امداد برداشته بطوری كه سهم توانمندسازی در بودجه این نهاد به بیش از 50 درصد رسیده است.
وی گفت: این باعث شده تا در دولت تدبیر و امید حجم خروجی خانوارهای زیرپوشش كمیته امداد به 380 هزار خانوار برشد كه در این ارتباط قرار است با حضور رئیس جمهوری آیین جشنی برگزار شود.
وی ادامه داد: افرادی كه از حمایت كمیته امداد خارج می‌شوند درآمدشان از كمترین حقوق بیمه بیشتر است.
معاون اشتغال كمیته امداد با تاكید بر استفاده از ظرفیت اشتغال های كوچك بیان كرد: كمیته امداد چهار میلیون و 700 هزار راس دام سبك و یك میلیون و 800 هزار راس دام سنگین دارد كه این ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در این نهاد است.
امید یادآور شد: پارسال 13هزار میلیارد ریال از منابع بانكی برای اشتغال در كمیته امداد تسهیلات دریافت شد و از ابتدای امسال تاكنون نیز از مجموع 10هزار میلیارد ریال سهمیه 6 هزار میلیارد ریال وصول شده است.
معاون اشتغال كمیته امداد گفت: با حمایت‌هایی كه استاندار بوشهر از كمیته امداد داشته، استان بوشهر در زمینه جذب منابع برای ایجاد اشتغال و خروج مددجویان از حمایت این نهاد از جمله چهار استان برتر كشور به شمار می رود.
وی اشتغال را مهمترین مساله كمیته امداد عنوان كرد و گفت: این نهاد حمایتی توانمند سازی خانواده های زیرپوشش خود را در دستور كار دارد.
استاندار بوشهر گفت: آمادگی داریم كارگروه اختصاصی برای گبه، گلیم، عبا و صنایع دستی با هدف امكان خرید تولیدات یاد شده از سوی كمیته امداد راه‌اندازی كنیم.
مصطفی سالاری با تاكید بر روان سازی فرایند پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان كمیته امداد افزود: در زمینه مشاغل خانگی رویكرد اجتماعی در آن باید مد نظر باشد زیرا این مشاغل با سرمایه كمتری هم ایجاد می‌ شود.
استاندار بوشهر با بیان اینكه باید در ایجاد مشاغل خانگی مشورت درست به متقاضی داده شود، اظهاركرد: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی با همكاری دانشگاه علوم پزشكی ضوابط تولیدات مشاغل خانگی را با نگاه روان سازی در امور تهیه كنند طوری كه اتصال به بازار هم در زنجیره تولید مد نظر باشد.
سالاری با تقدیر از عملكرد آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال گفت: باید در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت فعالیت‌های تقاضا محور حركت كرد.
استاندار بوشهر بیان كرد: علاوه سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات اشتغال، سهم منابع بانكی استان برای اشتغال در كمیته امداد نیز باید بیشتر شود.
مدیركل كمیته امداد استان بوشهر گفت: هدف عمده كمیته امداد توانمندسازی و شكوفایی استعدادهای افراد زیرپوشش است و توانمندسازی از راه ایجاد اشتغال از برنامه‌های خوب كمیته امداد است.
احمد لطفی بیان كرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، كمیته امداد مكلف است برای توانمندسازی افراد زیرپوشش با تاكید بر برنامه‌های خانواده محور، از طریق بودجه بودجه عمومی 10 درصد خانواده‌ها را توانمندسازی كند تا از حمایت كمیته امداد خارج شوند.
وی با بیان اینكه در فرایند اشتغال 6 محور تعریف شده است، افزود: نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، آموزش فنی و حرفه‌ای، اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات و كاریابی 6 محور اشتغال در كمیته امداد است.
لطفی ادامه داد: پس از طی این 6 مرحله، نظارت و پشتیبانی از اشتغال ایجاد شده انجام می‌ شود.
وی با بیان اینكه از ابتدای امسال طرح مطالعاتی استعداد سنجی را در دستور كار داریم، اضافه كرد: در قالب نظارت بر طرح اشتغال، 35 ناظر در استان فعال هستند تا اگر در بین كار نوساناتی ایجاد شد، روند اشتغال را هدایت كنند.
مدیركل كمیته امداد استان بوشهر گفت: پارسال بیش از پنج هزار نفر از افراد زیر پوشش كمیته امداد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند كه نشان از تحقق 111 درصدی برنامه تعیین شده است.
لطفی بیان كرد: سهم تسهیلات اشتغالزایی برای استان بوشهر 352 میلیارد ریال بود كه 272 میلیارد ریال آن معادل 97 درصد تسهیلات اشتغالزایی كمیته امداد جذب شده است.
وی در مورد كاریابی در كمیته امداد افزود: امسال یكهزار و 630 طرح اشتغال خرد با 230 میلیارد ریال اعتبار در دستور كار كمیته امداد استان بوشهر است ضمن اینكه آموزش 6 هزار نفر را هم در دستور كار داریم.
وی ادامه داد: توانمندسازی یكهزار و 724 خانواده، از برنامه‌‎های امسال كمیته امداد است.
در این آیین با اهدای لوحی كه به امضای پرویز فتاح رئیس كمیته امداد كشور رسیده است از استاندار بوشهر به عنوان یكی از سه استاندار برتر در زمینه حمایت از فعالیت‌های كمیته امداد تجلیل شد.
6047/6043 ** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
۰ نفر