۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۰۲
کد خبر: 82365780
T T
۰ نفر
مراسم گراميداشت هشت دي در لاهيجان و املش برگزار شد

لاهيجان - ايرنا - مراسم گراميداشت هشتم دي ماه در آستانه فرا رسيدن روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت، در شهرستان هاي لاهيجان و املش در شرق استان گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرمانده سپاه قدس گيلان عصر چهارشنبه در اجتماع مردم لاهيجان گفت: دشمن براي از بين بردن انقلاب اسلامي، فتنه هاي زيادي طراحي كرده و نسل جوان بايد هوشيار باشند.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به تهديدهاي شبكه هاي اجتماعي عليه نسل جوان تاكيد كرد: هزاران شبكه ماهواره اي و موبايلي دائما در حال شبهه افكني بين نسل جوان كشورمان هستند و برنامه هاي زيادي عليه نسل جوان طراحي كرده اند تا اين نسل را از انقلاب جدا كنند.
سردار عبدالله پور گفت: با توجه به اين همه طراحي ها و برنامه هاي دشمن، بايد هوشيار باشيم و بدانيم دشمن دائما در حال طراحي فتنه است.
فرمانده سپاه قدس گيلان تصريح كرد: يكي از راه هاي مقابله با فتنه، اطاعت از رهبري است و آنچه رهبري مي گويد، بايد به آن عمل شود تا كشور از آسيب ها در امان بماند.
وي با يادآوري تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم حل مشكل اقتصاد و بيكاري خاطرنشان كرد: ملت همچنان محكم و استوار پاي انقلاب ايستاده و از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي حمايت مي كند.
بر اساس گزارش خبرنگار ايرنا در املش، عضو هيأت علمي موسسه پژوهشي امام خميني (ره) در همايش بزرگداشت حماسه 9 دي اين شهرستان گفت: 9 دي امتحان بزرگ مردم ولايت مدار ايران بود و روز ماندگاري در تاريخ انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام قاسم روان بخش ادامه داد: مردم گيلان در داشتن بصيرت نسبت به ديگر استان ها، نمره بالاتري گرفتند چون يك روز زودتر ، براي حمايت از ولايت به ميدان آمدند.
وي افزود: 9دي از حماسه 22 بهمن مهمتر است زيرا در 22بهمن مردم در مقابل فرد فاسدي به نام شاه قرار داشتند ولي در حماسه 9دي مردم از ولايت دفاع كردند.
وي گفت: ولايت راهنما و كليد همه ركن هاست و هر كجا مردم پيرو ولايت فقيه بودند، پيروز شدند.
مردم گيلان در هشتم دي ماه سال 1388 ، يك روز زودتر از مردم ديگر نقاط ايران، به خيابان آمده و با آرمان هاي نظام اسلامي و ولايت فقيه، تجديد ميثاق كردند.
نهم دي ماه، در گاهشمار كشورمان، به نام روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت نامگذاري شده است.
شهرستان هاي لاهيجان و املش در شرق استان گيلان قرار دارند.
خبرنگار:فرهاد نظرپور و عليرضا جهاني **انتشار دهنده: كبيري
6029/7291/2007