۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82368339
T T
۰ نفر
نگرانی اهالی از گود غرب دریاچه چیتگر/ شهرداری: رفع مشكل مستلزم حكم قضایی است

تهران - ایرنا - جمعی از اهالی ساكن در محدوده غرب تهران با ارسال نامه ای به شهردار خواستار تعیین تكلیف هرچه سریعتر گود عظیم ایجاد شده در محدوده غرب دریاچه چیتگر شدند و شهرداری نیز رفع این مشكل را مستلزم حكم قضایی می داند.

به گزارش ایرنا، دراین نامه كه نسخه ای از آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی ارسال شده، آمده است: وجود این گود كه بیش از یك دهه از عمر آن می گذرد و نبود نظارت و بی توجهی به وجود آن، موجب نگرانی اهالی این منطقه از احتمال بروز حادثه نشست ساختمان ها و برج های مسكونی مجاور شده است.
در نامه اهالی منطقه آمده است، این گودال عمیق درحالی بیش از یك دهه رها شده كه براثر مرور زمان، بارانش تدریجی و به خصوص سنگینی برج های مسكونی مجاور، به حفره ای كشنده تبدیل شده كه می تواند منجر به سقوط و نابودی مجتمع های مسكونی و بروز تراژدی خونین شود.

* گود غرب دریاچه چیتگر مربوط به 4 سال پیش است
معاون معماری و شهرسازی منطقه 22 شهر تهران با اشاره به گودبرداری انجام شده در غرب دریاچه چیتگر، گفت كه پر كردن این گود عظیم با توجه به احتمال شكایت مالكان، مستلزم حكم قضایی است.
سیدمازیار حسینی زواركی روز شنبه در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا به تشریح جزییات ایجاد این گود پرداخت و افزود: این گودبرداری حدود چهار سال پیش انجام شده كه تصاویر ماهواره ای آن نیز موجود است.
وی با بیان اینكه زمین گودبرداری به تعاونی مسكن كاركنان شهرداری منطقه 18 تهران تعلق دارد اظهار كرد: پس از آنكه این تعاونی در خصوص دریافت مجوز كار و گودبرداری اقدام می كند، میان اعضا اختلافاتی بروز كرده و پرونده ای برای همین موضوع در مراجع قضایی تشكیل شده است.
حسینی با اشاره به اینكه پایداری هرگونه گودبرداری پس از مدتی از بین می رود تصریح كرد: تاكنون بیش از 100 اخطاریه از سوی شهرداری منطقه 22 در خصوص گود مورداشاره برای مسئولان این تعاونی ارسال شده است.
وی با اشاره به اینكه مساحت این زمین حدود 9 هزار مترمربع است گفت: با توجه به وسعت این زمین، شهرداری تهران نمی تواند به تنهایی نسبت به ایمن سازی گودبرداری داخل زمین اقدام كند.
وی گفت: با توجه به حجم و متراژ زمین شهرداری تهران تنها می تواند این گود را برای پیشگیری از بروز خط احتمالی پر كند.
به گزارش ایرنا، در بخشی از نامه ساكنان محدوده دریاچه چیتگر آمده است كه ما ساكنان نگران غرب این گودال عمیق و وسیع تاحال چندین بار به مسئولان تذكر شفاهی داده ایم و 2 بار نیز كتبی به شهردار منطقه 22 تهران هشدار داده و خواسته ایم تا قبل از فاجعه خونین به داد مردم مظلوم این ناحیه برسید و با پركردن این حفره كه مانند سیاه چاله آماده بلعیدن جان شهروندانمان است، كار را فیصله دهند.
دراین نامه تصریح شده، متاسفانه هر كس به بهانه ای طفره رفته و گویا سازش پنهان مالك گودال و ناظران و مدیران مربوطه چشمان و دست های همگان را بسته است.

* مدیرعامل شركت تعاونی مالك زمین گودبرداری شده، توسط دستگاه قضایی بازداشت شده بود
معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 22 تهران در خصوص این بخش از نامه اهالی با اشاره بروز اختلاف میان اعضای شركت تعاونی مالك زمین گفت: مدیرعامل این شركت تعاونی تا چند وقت پیش بازداشت بود كه با قرار وثیقه آزاد شده است.
حسینی به خبرنگار ایرنا افزود: پركردن این گود مستلزم حكم قضایی است كه شهرداری منطقه برای انجام آن مكاتباتی را برای با مراجع قضایی انجام داده و اداره حقوقی شهرداری منطقه 22 پیگیر صدور این حكم است.
حسینی یادآور شد: پركردن گود به معنای از بین رفتن هزینه های میلیاردی شركت تعاونی در انجام این كار است كه می تواند منجر به شكایت شركت تعاونی از شهرداری شود.
وی تصریح كرد: برهمین اساس تا حكم قضایی برای پر كردن گود مذكور صادر نشود، شهرداری تهران نمی تواند نسبت به انجام این كار اقدام كند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353 / 1539//1625
۰ نفر