۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82368839
T T
۰ نفر
9 استان كشور به خودروهای سنگین امدادی مجهز شدند

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات گفت: بنابر نیاز و درخواست‌های استان‌ها، 9 استان به تجهیزاتی چون آمبولانس، خودروهای نجات و خودروهای سنگین امدادی مجهز شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، مسعود مثنوی با اشاره به وظیفه ذاتی معاونت لجستیك در زمینه تقویت انبارهای امدادی برای آمادگی در پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح، گفت: بر این اساس تقویت انبارهای امدادی همه استان‌های كشور به اقلام 22‌گانه امدادی بر اساس نیاز یا حوادث مبتلا به استان‌ها در سه ماه گذشته، شامل لوازم امدادی انفرادی، كوهستان، غواصی و جاده نیز میان استان‌ها انجام شده است.
وی افزود: به علاوه به منظور تقویت انبارهای امدادی طرح تقسیم بیش از 700 هزار كنسرو تن میان 31 استان كشور به‌منظور تقویت انبارها و همچنین استفاده در طرح زمستانه اجرایی شد و به‌ علاوه با توجه به اجرای طرح زمستانه 22 هزار عدد كت تك برای امدادگران مخصوص استان‌های سردسیر توزیع شد.
سرپرست معاونت لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات همچنین درباره‌ پوشش لجستیكی و پشتیبانی مراسم اربعین و سالروز شهادت امام‌رضا (ع)، اظهار كرد: به این منظور بیش از 90 خودروی امدادی برای خدمت‌رسانی در این ایام اعزام شد كه در خاك عراق و سه استان مرزی خدمت‌رسانی كردند.
وی با اشاره به اینكه در آینده نزدیك تقویت مجدد انبارهای امدادی كشور، به‌خصوص تیم‌های امدادی و تامین البسه مورد نیاز پایگاه‌ها در زمستان انجام خواهد شد، صریح كرد: در سه ماهه آینده تقویت پایگاه‌ها از نظر تامین البسه امدادی و تامین كسری اقلام 22گانه در انبارهای امدادی كشور را در برنامه خواهیم داشت.
مثنوی با بیان اینكه تقویت ناوگان خودرویی امدادی جمعیت هلا‌ل‌احمر كه شامل خرید آمبولانس و خودروهای نجات می‌شود، در دست اقدام است، گفت: در صورتی كه در زمینه تامین اعتبار دچار مشكل نشویم، تا پایان امسال ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر را تقویت كرده و در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.
اجتمام**33
تنظیم كننده : سمانه زین العابدین
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه