۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱
کد خبر: 82369006
T T
۰ نفر

مرگ جوان 24 ساله بوكانی با دود خودرو

۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱
کد خبر: 82369006
مرگ جوان 24 ساله بوكانی با دود خودرو

مهاباد- ایرنا- مسئول فوریت های پزشكی 115 بیمارستان شهید قلی پور بوكان در آذربایجان غربی گفت: جوان 24 ساله ای بر اثر مسمومیت با گاز مونوكسید كربن خودرو در فضای بسته پاركینگ جان باخت.

طاها قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بر اساس اعلام اطرافیان، این جوان ساعت 9 صبح روز گذشته وارد پاركینگ شده بود تا با ماشین به سر كار برود.
قاسمی ادامه داد: پس از گذشت نزدیك به سه ساعت خانواده وی به دنبال صدای خودرو روشن در پاركینگ، با جسد بی جان این جوان مواجه شدند.
وی با اشاره به اینكه خانواده وی غیب این جوان را دیر متوجه شده بودند، بیان كرد: پس از تماس تلفنی آنان با اورژانس 115 بوكان، تكنسین های این سازمان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند اما قبل از رسیدن آنان این جوان جان باخته بود.
به گزارش ایرنا، مونوكسید كربن (Carbon monoxide) نام گاز بی ‌بو، بی‌ رنگ و بی‌ طعم است كه بر اثر ناقص سوختن كربن تولید می شود.
هنگام وارد شدن مونوكسید كربن به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز خون تركیب و موجب می‌شود تا اكسیژن كمتری به اعضای بدن برسد.
این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.
میزان تولید مونو كسید كربن به شرایط احتراق (سوختن) بستگی دارد، هرچه میزان اكسیژن در هنگام سوختن كمتر باشد، بخش بیشتری از كربن‌ به صورت ناقص می سوزد و به جای دی‌ اكسید كربن (CO2)، مونواكسیدكربن تولید می‌شود.
افرادی كه در یك فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار بگیرند، ابتدا احساس خواب آلودگی می‌كنند و در صورتی كه هرچه سریع تر مكان را ترك یا هوای تازه را تنفس نكنند، دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌ شوند.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شكم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از هشت نفر در بوكان دچار گازگرفتگی شده اند و پس از بستری در بیمارستان بهبود پیدا كرده اند.
7510 / 3093 ** خبرنگار: محمد ادیب ** انتشار دهنده: پیمان پاكزاد