۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82371187
T T
۰ نفر

138 قبضه اسلحه شكاري در آذربايجان غربي كشف شد

۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82371187
138 قبضه اسلحه شكاري در آذربايجان غربي كشف شد

اروميه- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: ماموران يگان حفاظت محيط زيست اين استان تا پايان آذرماه امسال 138 قبضه اسلحه شكاري مجاز و غيرمجاز در سطح مناطق حفاظت شده و شكار ممنوع كشف كرده اند.

محمد خليلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اكيپ هاي گشت و كنترل يگان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي موفق به كشف تعداد 114 قبضه اسلحه شكاري مجاز و 24 قبضه اسلحه قاچاق شدند.
وي با اشاره به رشد 40 درصدي كشف اسلحه مجاز و رشد 20 درصدي اسلحه غيرمجاز كشف شده در سال جاري در مقايسه با بازه زماني مشابه پارسال اظهار كرد: افزايش كشفيات نشان دهنده تلاش مضاعف و سخت كوشي محيط بانان استان در برخورد با جرم هاي شكار است.
وي تعداد متخلفان استان را 344 نفر اعلام و اظهار كرد: 34 قبضه از مجموع سلاح هاي كشف شده از شكارچيان استان، در اروميه كشف و ضبط شده است.
وي بيان كرد: در مدت زمان ياد شده 10 هزار و 230 متر تور ماهيگيري و چهار هزار و 798 قطعه ماهي صيد شده نيز از متخلفان كشف و ضبط شده است.
به گفته وي 121 لاشه پرنده شكار شده و يكهزار و 599 قطعه پرنده زنده نيز از متخلفان شكار كشف شده است.
خليلي شكار هر نوع پرنده در سراسر استان را ممنوع اعلام و اضافه كرد: اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي هيچ گونه پروانه شكار پرنده در سال جاري صادر نكرده است.
وي از عموم شكارچيان استان خواست تا به علت خطر احتمال وجود بيماري آنفلوآنزاي پرندگان از اقدام به شكار خودداري كنند.
به گزارش ايرنا هم اكنون هفت منطقه شامل منطقه حفاظت شده مراكان خوي، پارك ملي درياچه اروميه، اثر طبيعي ملي غار سهولان، منطقه حفاظت شده جنگلهاي ميرآباد سردشت، پناهگاه حيات وحش كاني برازان، دشت سوتاو و حماميان بوكان و منطقه حفاظت شده نوروزلو تحت مديريت اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي