۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82371191
T T
۰ نفر
تصويب اختصاص دستگاه هاي پيشرفته پزشكي به بيمارستاهاي مريوان و سروآباد

سنندج- ايرنا- در ديدار رئيس مجمع نمايندگان استان كردستان با وزير بهداشت دستور خريد يك سري از تجهيزات پيشرفته پزشكي براي تجهيز بيمارستان هاي مريوان و سروآباد مصوب شد.

منصور مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به جلسه خود با دكتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان اظهار كرد: در اين جلسه دستور خريد و تهيه يك دستگاه سي تي اسكن، يك دستگاه سونوگرافي، يك دستگاه ويدئو آندوسكوپ، سه دستگاه دياليز جديد منطبق با آخرين تكنولوژي روز پزشكي و 2 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهيزات پزشكي براي شهرستان هاي مريوان و سروآباد صادر شد.
وي ادامه داد: همچنين در اين جلسه مهمترين مسائل و مشكلات حوزه بهداشت و درمان استان كردستان به ويژه شهرستان هاي مريوان و سروآباد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رئيس مجمع نمايندگان استان كردستان اضافه كرد: باتوجه به صعب العبور بودن مسيرهاي ارتباطي و نامناسب در استان كردستان به ويژه در منطقه اورامان و بخش سرشيو و كوماسي شهرستان هاي سروآباد و مريوان تجهيز بيمارستان هاي اين 2 شهرستان مورد تاكيد قرار گرفت.
وي افزود: بيمارستان هاي مريوان و سروآباد براي پذيرش بيماران نيازمند افزايش تخت هاي بيمارستاني و همچنين جذب متخصص هاي بيشتر در بخش هاي ارتوپدي، زنان و زايمان، جراحي و چشم پزشكي است.
او گفت: باتوجه به جمعيت بالاي 250 هزار نفري در شهرستان هاي مريوان و سروآباد تجهيز بيمارستان هاي شهيد چمران، بوعلي و فجر در اين 2 شهرستان و جذب پزشكان متخصص يك ضرورت و از مطالبات به حق مردم است.
مرادي ادامه داد: جذب يك پزشك جراح متخصص براي بيمارستان شهيد چمران سروآباد كه در سال جاري آغاز به كار كرده و مراجعين بسياري از هر 2 شهرستان به اين بيمارستان مراجعه مي كنند، در روزهاي آينده انجام خواهد شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان هاي مريوان و سروآباد با جمعيت بيش از 200 هزار نفري در غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است و يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداك /** انتشار دهنده: اميد بهمني