۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82372271
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: وزارت نفت خسارت شكستگی لوله نفت در اردل را جبران می كند

شهركرد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، كوهرنگ و كیار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت قول جبران خسارت ناشی از شكستگی و نشت لوله نفت به رودخانه سرخون شهرستان اردل را داده است.

به گزارش ایرنا، استاندار و تعدادی از نمایندگان چهارمحال وبختیاری دوشنبه شب پیرامون شكستگی و نشت خط انتقال نفت از جنوب به فلات مركزی ایران در منطقه اردل كه ماه گذشته اتفاق افتاد، با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دیدار و گفت وگو كردند.
علی كاظمی باباحیدری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وزارت نفت فهرستی از خسارت وارده به كشاورزان و مردم شهرستان اردل را تهیه كرده است.
وی ادامه داد: وزیر نفت در این نشست مشترك برای رفع این مشكل و بهسازی خط انتقال نفت در شهرستان اردل دستور لازم را صادر كرده و مقرر شد این بهسازی در یك فرایند زمانی با سرعت لازم انجام شود.
كاظمی تاكید كرد: در این نشست همچنین مقرر شد وزارت نفت همكاری لازم برای جبران خسارت مزارع پرورش ماهی در این منطقه كه به دلیل نشت نفت دچار آسیب شده بود را انجام دهد.
به گفته وی، تعدادی از مزرعه های پرورش ماهی به دلیل نشت نفت لوله انتقالی در شهرستان اردل دچار خسارت شد كه وزارت نفت بدون شكایت مزرعه داران قرار شد این خسارت را جبران كند.
كاظمی یادآور شد: وزیر نفت همچنین در این نشست اعلام كرد به منظور تامین آب شرب مناطق آسیب دیده، چاه های آب شرب را نیز بهسازی و بازسازی خواهد كرد.
به گزارش ایرنا، لوله انتقال نفت مارون در شهرستان اردل آذرماه 95 به دلیل بارندگی و رانش زمین دچار شكستگی شد و به تعدادی از مزارع پرورش ماهی و كشاورزان خسارت وارد كرد.
58 واحد شیلات، 220 هكتار باغ و 2 هزار و 200 هكتار زمین كشاورزی در این حادثه آسیب وارد شد.
لوله انتقال نفت مارون در سال های 1366، 1390 و 1395 در منطقه سرخون و در سال 1386 در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشكلات زیست محیطی فراوانی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورد.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاك و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
اردل در 95 كیلومتری شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهكردی
2097/6021
۰ نفر