۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82372717
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش حامي دانش آموزان و معلمان پژوهشگر است

بندرعباس - ايرنا - مدير كل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: معلمان و دانش آموزان پژوهشگر علاوه بر مراحل مقدماتي و تحقيقاتي، براي ثبت پژوهش هاي علمي خود تحت حمايت كامل آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ايرنا ، دانش هاشمي پور سه شنبه در آئين تجليل از 14پژوهشگر و مبتكر هرمزگاني كه موفق به كسب رتبه هاي برتر كشوري و استاني شدند ، افزود: توجه به ايده هاي خلاقانه ي دانش آموزي و حمايت از طرح هاي پژوهشي فرهنگيان به عنوان يك اولويت در برنامه هاي آموزش و پرورش هرمزگان است و بستر لازم براي انجام فعاليت هاي پژوهشي با حمايت كامل اداري، مادي و معنوي فراهم است.
وي بيان داشت: نظام تعليم و تربيت براي پويايي و كارآمدي نياز به پژوهش هاي علمي دارد و بر اين باوريم كه در ساحت علم و كسب آن نبايد اندازه تعيين كرد و به يك ميزان قانع بود.
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: انگيزه پژوهش و تحقيق بايد در همه دانش آموزان ايجاد شود و اين مهم بايد باور و اعتقاد همه ي دست اندركاران امر تعليم و تربيت باشد.
به گفته هاشمي پور ، به طور قطع بدون استناد به يافته هاي تحقيقاتي و پژوهشي آموزش و پرورش نمي تواند به كارآمدي برسد چرا كه كشورهاي توسعه يافته با بهره گيري از تحقيقات و تكيه بر يافته هاي پژوهشي به موفقيت هاي فراوان علمي زيادي دست يافته اند.
هاشمي پور با تاكيد بر اينكه تحقيق و پژوهش كليد موفقيت در آموزش و پرورش است ، خاطر نشان كرد: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس با همه ي ظرفيت ها در دستور كار آموزش و پرورش هرمزگان است و ميدان بدون محدوديت براي انجام تحقيقات و پژوهش باز است.
مدير كل آموزش و پرورش هرمزگان نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را مورد تاكيد قرار داد و گفت: معلمان نخستين مشعل ‌داران پيشرفت فكري دانش آموزان هستند و علاوه بر اينكه خود بايد به علم روز مجهز باشند در توسعه و ترويج فرهنگ پژوهش در دانش آموزان نيز بايد نقش آفرين باشند.
هاشمي پور همچنين نقش خانواده ها در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را بسيارمهم عنوان كرد و گفت: خانواده بستر مناسبي براي شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان است و نقش حمايتي والدين در پيوند با نهاد مدرسه و نظام تعليم وتربيت مي تواند به توسعه خلاقيت ها و رشد استعدادها كمك شاياني نمايند.
معاون پژوهش ، برنامه ريزي و منابع انساني آموزش و پرورش هرمزگان نيز در اين مراسم با بيان اينكه از بين شركت كنندگان دستگاه هاي اجرايي استان، رتبه اول پژوهشگري دستگاه هاي اجرايي استان به محمود صباحي زاده دبير و مدرس دانشگاه از ناحيه 2بندرعباس رسيد، خاطر نشان كرد: علاوه بر اين، عنوان برگزيده كشوري و رتبه اول استاني به شراره دخيلي از فرهنگيان شهرستان ميناب رسيد .
عليرضا فولادي افزود: همچنين دانش آموزان مبينا وطن خواه و محمد حسين حمزه پور پژوهشگران برگزيده كشوري دوره ابتدايي و دوره اول متوسطه شدند و فرخنده مرجاني ، شفيقه معلم ، ياسمن فيضي ، شايسته ايراني ، آروين انگوراني پور و آيلين رضواني نژاد موفق به كسب عنوان برگزيده استاني شدند.
دانش آموزان پژوهشگر در اين مراسم با بيان اينكه سطح و كيفيت حمايت هاي آموزش و پرورش هرمزگان از پژوهشگران چه در نحوه اعزام و چه ساير حمايت ها مورد تعجب و تحسين ساير استان ها بود ، از حمايت و مديريت مستقيم مدير كل آموزش و پرورش از طرح هاي پژوهشي قدرداني كردند.
دراين آيين از دانش آموزان و فرهنگيان برگزيده پژوهشي با اهداي لوح تقدير از سوي مدير كل آموزش و پرورش هرمزگان تجليل شد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده ** انتشار دهنده : خليل تنيده