۱۵ دی ۱۳۹۵، ۸:۲۸
کد خبر: 82373580
T T
۰ نفر
30 شی تاریخی موزه رضا عباسی در میراث ملی كشور ثبت می شود

تهران - ایرنا - مدیر موزه رضا عباسی گفت: پرونده 30 شی تاریخی پیش از اسلام این موزه برای ثبت در میراث ملی كشور تهیه و به شورای ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

فرامرز رنجبر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ثبت ملی این آثار و اشیای تاریخی با تایید اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و اداره كل موزه ها به شورای ثبت ملی سازمان ارسال شده است.
وی اظهار كرد: این اشیای تاریخی بیشتر شامل سكه، كلاه خود جنگی و شمشیرهای مربوط به دوره قبل از اسلام هستند.
به گفته رنجبر، قدمت تاریخی و منحصر بفرد بودن مهم ترین ملاك برای ثبت آثار و اشیا در فهرست میراث ملی كشور محسوب می شود.

* 60 درصد بازدیدكنندگان موزه رضا عباسی، گردشگران خارجی هستند
مدیر موزه رضا عباسی همچنین در خصوص بازدیدكنندگان این مجموعه نیز گفت: به طور متوسط ماهیانه بیش از یك هزار و 200 نفر از مجموعه فرهنگی رضا عباسی دیدن می كنند.
رنجبر تصریح كرد: حدود 60 درصد مجموعه بازدیدكنندگان موزه رضا عباسی را گردشگران خارجی تشكیل می دهند.
موزه رضا عباسی كاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل كاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری است كه در سه تالار؛ تالار پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع بوده و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند، بنابراین بازدید كنندگان می‌توانند سیر تكامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال كنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:امین كمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247//1625
۰ نفر