۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82374247
T T
۰ نفر
توسعه مشاغل خانگي و شغل هاي بازار محور نياز امروز جامعه است

سنندج- ايرنا- مديركل امور بانوان استانداركردستان گفت: توسعه مشاغل خانگي و شغل هاي بازار محور نياز امروز جامعه است و جوانان بايد به اين سمت هدايت شوند.

به گزارش ايرنا، ليلا آژير روز چهارشنبه در اولين جلسه شوراي توسعه و تعاون بانوان كارآفرين در شركت شهرك هاي صنعتي كردستان با اشاره به جوان بودن جمعيت و آمار بالاي فارغ التحصيل بيكار در استان،اشتغال و كارآفريني را دغدغه اصلي همه مسئولان كشور دانست.
وي با اشاره به وضعيت نامناسب اشتغال بانوان و فرصت هاي شغلي بسيار كم براي بانوان استان گفت: متقاضيان اشتغال بيشتر خواهان استخدام در بخش هاي دولتي هستند اما استخدام تعداد زيادي از دانش آموختگان در دستگاه هاي دولتي مقدور نيست.
وي با اشاره به موانع متعدد حوزه اشتغال و كارآفريني بانوان، هدف از تشكيل انجمن بانوان كارآفرين تحصيلكرده را رفع موانع موجود در اشتغال و كارآفريني عنوان كرد.
وي تشكيل بانك بانوان كارآفرين در استان به منظور شناسايي بانوان توانمند و كارآفرين ضروري دانست و گفت: پتانسيل ها و ظرفيت هاي كارآفريني استان بايد شناسايي شود.
وي با بيان اينكه بانوان توانمند و كارآفرين بضاعت مالي اندك دارند و نيازمند سرمايه هستند گفت: زنان سرپرست خانوار و زنان تحصيلكرده جوياي كار در اولويت ويژه قرار دارند.
آژير آگاه نبودن بانوان به حقوق خود، ضعف آگاهي هاي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و آموزش هاي نابرابر را از مشكلات بانوان استان عنوان كرد و گفت:برخي مشكلات بانوان كارآفرين مربوط به مسائل فرهنگي و نگرش آنها به اشتغال و كارآفريني تنها با نگرش استخدام در مراكز دولتي است.
وي آموزش و مهارت افزايي، بازاريابي و فروش محصولات كارآفرينان را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: هدف ما از ارائه آموزش حمايت از بانوان كارآفرين و توانمند ايجاد اشتغال، درآمدزايي و فروش محصولات آنهاست.
وي هدف اصلي ارائه آموزش با كارآفرينان را ايجاد اشتغال، درآمدزايي و فروش محصولات عنوان كرد و افزود: توسعه اشتغال و كارآفريني بانوان استان نيازمند همكاري و حمايت همه ادارت ذيربط است.
وي تشكيل سند بالا دستي اشتغال بانوان استان ضروري دانست و افزود: براي هدفگذاري 50 درصد بانوان نيازمند سند بالا دستي هستيم.
وي با اشاره به اينكه برخي مشاغل نيازمند ايجاد كارگاه هستند گفت:نبود فضاي كار، عدم فروش محصولات توليدي بزرگترين مشكل بانوان كارآفرين استان است.
در اين جلسه بر انعقاد تفاهم نامه مديريت بانوان استانداري با شركت هاي شهرك هاي صنعتي و ايجاد بازارچه هاي خود اشتغالي نمايشگاه ها از سوي كارگروه بانوان و خانواده و واگذاري زمين و واحد كارگاهي براي بانوان كارآفرين تاكيد شد.
7352/ 3020
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني