۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82375493
T T
۰ نفر
راه اندازي 290 سايت نسل چهارم تلفن همراه در مشهد

مشهد- ايرنا- مدير عامل مخابرات خراسان رضوي گفت: 340 سايت نسل چهارم يا 4G براي پوشش دهي تلفن همراه در مشهد در نظر گرفته شده كه 290 سايت راه اندازي و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

محمد سالاري روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: عمليات ارتقاء سيستم همراه اول در خراسان رضوي با هدف افزايش سرعت و كيفيت پوشش دهي از نيمه اول مهرماه و از شهر مشهد آغاز شد.
وي بيان كرد: در حال حاضر ارتقاي شبكه به نسل چهارم در مشهد مراحل پاياني خود را مي گذارند و هم اينك بيشتر مناطق اين شهر تحت پوشش اين شبكه قرار دارند، به طوري كه بيش از 70 درصد محدوده هاي اين كلانشهر از سيستم 4G برخوردار است.
وي با بيان اينكه عمليات نصب شبكه نسل چهارم در شهر مشهد تا يك ماه آينده پايان مي يابد،‌اظهار كرد: اين عمليات در ديگر شهرستان هاي خراسان رضوي نيز به زودي آغاز مي شود.
وي خاطرنشان كرد: براي كل استان خراسان رضوي 700 سايت نسل چهارم پيش بيني شده است كه 340 سايت در مشهد و بقيه در ساير شهرستان هاي استان استقرار مي يابد.
مدير عامل شركت مخابرات خراسان رضوي سرعت پايين اينترنت و اختلال در شبكه را قضاوتي نادرست دانست و گفت: هدف از اقدامات انجام شده ارتقاي سامانه، كيفيت در خدمات رساني و افزايش سرعت اينترنت بوده است.
او اظها كرد: مشتركان تلفن همراه مي توانند با استفاده از گوشي هايي كه قابليت استفاده از نسل سوم و چهارم ( 3G , 4G )‌را داشته و هم چنين تعويض سيم كارت در دفاتر مخابراتي، از سرعت هاي بالا و با كيفيت بهره مند شوند.
وي تعداد مشتركين تلفن همراه در استان خراسان رضوي را چهار ميليون و 300 هزار عنوان كرد و گفت: ارتقاي سامانه تلفن همراه اول به 4G با اعتبار چهار هزار و 900 ميليارد ريال در سطح استان خراسان رضوي در حال اجراست.
فناوري 4G يا نسل چهارم شبكه هاي تلفن همراه ( Fourth Generation Networks ) داراي نرخ داده يا data rate با سرعت بسيار است و در ارتباطات موبايلي در حال حركت،با سرعتي بالغ بر 100 مگابيت بر ثانيه فعاليت دارد.
3027/6012خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده:‌علي حيدر شاه حسيني