۱۹ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۴
کد خبر: 82378292
T T
۰ نفر
مشمولان غايب داراي فرزند معلول ذهني از خدمت سربازي معاف مي‌شوند

سمنان- ايرنا- معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان سمنان گفت: هر يك از مشمولان غايب كه داراي فرزند معلول ذهني باشند، از خدمت سربازي معاف مي شوند.

سرهنگ حسن رستميان روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: اين دسته از مشمولان غايب كه داراي فرزند معلول ذهني و ناتوان‌ باشند، با تاييد نوع و شدت معلوليت از سوي سازمان بهزيستي و شوراي پزشكي رده‌هاي وظيفه عمومي، از خدمت سربازي معاف مي شوند.
وي اضافه كرد: به منظور حمايت بيشتر از معلولان و خانواده‌هاي آنان، اين امكان فراهم شده تا اين دسته مشمولان كه تاكنون به هر دليل غيبت كرده و وضعيت خدمتي خود را مشخص نكرده‌اند، بتوانند براي معافيت از خدمت سربازي اقدام كنند.
سرهنگ رستميان با تاكيد بر اينكه اين مساعدت تنها شامل معلوليت‌هاي ذهني و ناتوان كننده است، بيان داشت: نوع معلوليت و شدت آن ابتدا بايد از سوي سازمان بهزيستي تاييد شود و سپس پرونده اين مشمولان پس از ثبت درخواست معافيت در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) و ارسال دعوت نامه از سوي وظيفه عمومي براي مشمول، در شوراي پزشكي رده‌هاي وظيفه عمومي بررسي و در صورت تاييد، در سير مراحل رسيدگي و صدوركارت معافيت قرار خواهد گرفت.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان سمنان، اضافه كرد: شرط اصلي براي تاييد همه معافيت‌هاي مربوط به معلولان در سازمان بهزيستي، مراقبت از آنان در كانون خانواده است كه اين امر منطبق با روح قانون و اصل توانمندسازي خانواده‌ها براي حمايت و نگهداري معلولان است.
با اصلاح برخي از مواد قانون خدمت وظيفه عمومي در آبان 1390، بخشي از آيين نامه اجرايي پزشكي نيز تغيير كرده است و نياز است اذهان عمومي با آيين نامه معافيت پزشكي جديد آشنايي بيشتري پيدا كند و سازمان نظام وظيفه عمومي نيز به همين منظور، در قالب اطلاعيه‌هاي مختلف، به مواردي از معافيت پزشكي كه عموميت بيشتري دارند، مي‌پردازد.
7470/6103
خبرنگار: عليرضا عربي ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان