۴۳ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی اردبیل معافیت سربازی گرفتند

اردبیل - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل از معافیت سربازی ۴۳ نفر از مددجویان زیرپوشش حوزه توانبخشی بهزیستی استان خبر داد.

رضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معافیت سربازی در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های دارای عضو معلول اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، یکی از فرزندان اولیایی که خودشان ناتوان و معلول هستند یا حداقل ۲ فرزند ناتوان، معلول و مجرد در منزل دارند، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی افزود: همچنین افرادی که زن معلول خود را سرپرستی می‌کنند، تا مدت زمان سرپرستی و مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی گفت: متقاضیان، درخواست و مدارک خود را به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها ارائه کنند تا در صورت شرایط لازم مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال و در شورای معافیت پزشکی اداره کل بررسی و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی معرفی شود.

وی در مورد اعضایی از خانواده که معلولیت ذهنی دارند نیز اظهار کرد: پرونده معلول ذهنی با شدت معلولیت متوسط مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در مورد سایر معلولیت‌ها حتما باید شدت معلولیت، شدید و خیلی شدید باشد.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha