۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82379307
T T
۰ نفر
خاطره سردار كوثری درباره آرزوی رهبر معظم انقلاب

تهران-ایرنا - سردار محمد كوثری فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس، خاطره ای از رهبر انقلاب نقل كرد كه ایشان آرزوی شهادت یا جانبازی فرزندان خود را داشتند، اما هیچگاه اسارات آنان را نمی خواستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار اسماعبل كوثری عصر یكشنبه در مراسم نكوداشت گلعلی بابایی نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس در موسسه رسانه ای اوج گفت: زمانی كه رهبر انقلاب رییس جمهور بودند دو پسر ایشان یعنی مصطفی و مجتبی در لشكر 27 حضور داشتند و حضرت آیت الله خامنه ای پیغام دادند كه اگر فرزندانم زحمی یا شهید شدند اشكالی ندارد فقط مواظب باشید كه اسیر نشوند.
وی افزود: یكی از فرماندهان لشكر 27 بعد از دفاع مقدس از رهبری علت را جویا شدند ایشان فرمودند اگر فرزندان من شهید یا جانباز می شدند همچون سایر پدران شهدا و جانبازان افتخار می كردم، ولی اگر اسیر می شدند، در آن صورت اگر شناسایی می شدند كه فرزندان رییس جمهور هستند برای آزاد كردن آنان فشار می آورند و امتیاز می خواستند و من هم اهل امتیاز دادن نبوده و نیستم.
كوثری افزود: به همین علت می بیینم كه رهبر معظم انقلاب از دو كتاب ضربت متقابل و هم پای صاعقه تالیف بابایی تجلیل می كنند و ضمن اینكه این كتاب ها را به طور كامل می خواندند، فرهنگ ایثار و مقاومت در قلب و وجود ایشان نهفته است.
سردار محسن كاظمینی جانیشن قرارگاه ثارالله سپاه نیز در این مراسم از بابایی و حسین بهزاد تجلیل كرد و خبر از انتشار چهارمین جلد كتاب آبی و خاكی ها داد كه در آینده نزدیك منتشر خواهد شد.
وی با بیان خاطره ای از سردار شهید حسین همدانی گفت: امیدوارم این كتاب ها سند لشكر 27 محمد رسول الله (ص) را ترسیم كند و آیندگان از این كتاب ها بهره ببرند.

** نویسنده هم پای صاعقه: آداب زندگی را از امیرحسین فردی آموختم
بابایی در این مراسم گفت: كارهایی كه تاكنون در راستای زنده نگه داشتن ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته توفیق الهی و مدد شهدا بوده و من هیچ كاره بودم.
وی با اشاره به فعالیت های جوانان مسجد جوادالائمه (ع) خیابان جی گفت: بركت این مسجد به افرادی بود كه در آن حضور یافته و فعالیت می كردند كه از جمله می توان به شهید حبیب غنی پور و امیرحسین فردی اشاره كرد.
وی با بیان خاطراتی از مرحوم فردی گفت: در طول 25 سالی كه با او آشنا شدم هیچ تغییری در زندگی او ندیدم و تمام كارهای او برای من درس بود و آداب زندگی كردن را یاد گرفتم. این نویسنده ادبیات پایداری از مرتضی فرهنگی رییس دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری به عنوان یكی از جوانان مسجد جوادالائمه (ع) یاد كرد و گفت: فرهنگی و علیرضا كمیری از همان دوران جراتی به ما دادند كه باعث شد بسیاری از نویسندگان در این حوزه رشد كنند و امروز نام آنان را در جشنواره ها می شنویم كه این افراد از شاگردان فرهنگی هستند.
بابایی با تجلیل از حسین بهزاد گفت: او همه سختی ها و مشكلات را برای تولید مستندات دفاع مقدس تحمل می كرد و حتی برای ساخت مستند زندگی شهید اسماعیل قهرمانی یك سال وقت گذاشت.
گلعلی بابایی، دقت نظر و نكته سنجی های رهبر معظم انقلاب در مطالعه آثار دفاع مقدس را بسیار جالب دانست و گفت: ایشان آثار من و بهزاد را با دقت تمام مطالعه كردند و ما باید شكرگزار و قدردان رهبر انقلاب باشیم كه تا این حد به ادبیات دفاع مقدس توجه دارند.
در این مراسم كتاب انسان، رزمنده، نویسنده كه به شرح حال زندگی بابایی می پردازد رونمایی شد.
این كتاب به قلم حسین قرایی از سوی انتشارات صاعقه در 250 صفحه به چاپ رسیده است.
در این نكوداشت كلیپی از زندگی بابایی پخش شد و برخی از سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از فعالیت های بابایی، ویژگی های این نویسنده ادبیات پایداری را تشریح كردند.
در این مراسم سردار نصرت الله اكبری فرمانده گردان مالك در دوران دفاع مقدس، سردار عباس برقی و تعدادی از فرماندهان لشكر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.
محمد رضا تخت كشیان تهیه كننده فیلم یتیم خانه و حمید شریفی گرافیكس و كیومرث هاشمی رییس كمیته ملی المپیك، حسین مومنی شریف رییس حوزه هنری مرتضی فرهنگی، رییس دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری و برخی از اهالی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام محمدرضا زائری نویسنده و پژوهشگر مذهبی حضور داشتند.
در این برنامه كه مهدی همت فرزند سردار شهید همت، وهب و مهدی همدانی فرزندان سردار شهید حسین همدانی، داود كریمی فرزند سردار شهید عباس كریمی، مهدی دستواره فرزند شهید دستواره و عبدالله پستی برادران شهید عبداله پستی در این مراسم حضور داشتند كه هدایایی را به نمایندگی از سازمان فرهنگی هنری اوج، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به بابایی تقدیم كردند.
فراهنگ**1085** 1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملك** انتشار دهنده: دهقانی
۰ نفر