۲۰ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲
کد خبر: 82381093
T T
۰ نفر
كاروان يوزپلنگ آسيايي وارد ايرانشهر سيستان و بلوچستان شد

زاهدان - ايرنا - كاروان خانوادگي محيط بان بازنشسته طبسي با عنوان كاروان يوزپلنگ آسيايي كه براي حمايت از اين گونه در حال انقراض راه اندازي شده، روز دوشنبه وارد ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان شد.

بهمن نجفي محيط بان بازنشسته به همراه همسر، پسر و عروس خود در قالب كاروان حمايت از يوزپلنگ آسيايي به مناطق مختلف كشور سفر مي كند تا مردم با اين گونه ايراني بيشتر آشنا شوند و از آن حفاظت كنند.
نجفي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ايرانشهر اظهار داشت: راه اندازي كاروان تبليغي يوزپلنگ بسيار موثر است زيرا آحاد مردم به ويژه رانندگان وقتي تصوير يوزپلنگ را بر روي خودرو مي بينند به سوي ما مي آيند و درباره يوزپلنگ سوال مي كنند كه ما ضمن توضيح درباره ويژگي هاي اين گونه در حال انقراض مردم را به حفاظت از اين حيوان تشويق مي كنيم.
وي گفت: حادترين مشكلي كه بر سر راه يوزپلنگ ايراني براي بقاي نسل وجود دارد تصادفات جاده اي است كه انتظار مي رود رانندگان با مشاهده اين حيوان بايستند و بگذارند تا از عرض جاده عبور كند.
نجفي بيان كرد: تاكنون در جاده هاي كرمان، مهريز، بافق و شاهرود تعدادي از اين گونه نادر آسيايي در تصادف با خودروها كشته شدند كه به كارتبليغاتي گسترده براي آگاهي مردم در جهت حفاظت از يوزپلنگ ايراني نياز است.
وي مسير حركت كاروان خود را از شهرستان طبس به سمت كرمان سپس چابهار و حركت در حاشيه خليج‌فارس تا جزيره كيش و از كيش به سمت يزد و در آخر برگشت به طبس عنوان كرد.
به گزارش ايرنا نجفي با نصب تصاوير يوزپلنگ ايراني بر روي كانكسي كه به خودروي وي متصل است با حركت در مناطق پرجمعيت گردشگري و جاده ها مردم را براي حفاظت از اين گونه در حال انقراض ترغيب و تشويق مي كند.
7314**8006 **6081 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني