۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82381995
T T
۰ نفر
آغاز اعتصاب فلج كننده كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن

لندن - ایرنا - اعتصاب 72 ساعته كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن كه از بامداد روز سه شنبه شروع شد، سبب بروز اختلال و سرگردانی صدها هزار تن از مسافران انگلیسی در این مسیر شده است.

به گزارش ایرنا، این اعتصاب تنها یك روز پس از پایان اعتصاب 48 ساعته كاركنان متروی لندن صورت می گیرد.
كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن اعلام كردند این اعتصاب جدید در اعتراض به طرح حذف 'كنداكتورها' در ایستگاه های قطار آغاز كرده‌اند.
بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، كاركنان بخش كنداكتور كه مسئولیت اطمینان از بسته شدن درهای قطار را برعهده دارند، می بایست به بخش های خدماتی منتقل شوند.
اتحادیه بزرگ كارگری 'اسلف' ( ASLEF) از این اعتصاب حمایت كرده است.
شركت اصلی راه آهن «ساوترن ترین» با بیان اینكه اكثر قطارها طی سه روز آتی غیر فعال خواهد بود به مسافران هشدار داده تا حد امكان از تردد با قطار اجتناب كنند.
به گزارش منابع انگلیسی، دانش آموزان و دانشجویان بیشترین قشری هستند كه به دلیل اعتصاب پیاپی دستگاه های حمل و نقلی در هفته جاری برای تردد به مدارس و دانشگاه ها با مشكل مواجه شده اند.
خط راه آهن حومه جنوبی انگلیس كه مسافران را از مركز لندن به حومه های جنوبی پرجمعیت این شهر منتقل می‌كند، بارها شاهد اعتصاب‌های یك روزه و لغو سفرها بوده است كه مقامات علت آن را كمبود نیرو می‌دانند.
گفته می شود روزانه بیش از 300 هزار نفر از خدمات این شبكه ریلی استفاده می كنند، كه اعتصاب جدید كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن شمار زیادی از آنها را روز سه شنبه با مشكل مواجه كرده است.
كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن در اواخر آذر ماه گذشته نیز به مدت 2 روز اعتصاب كردند.
شبكه ریلی جنوبی (The Southern Railway) كه متعلق شركت ریلی بریتیش است، شهر لندن را به سواحل كانال مانش؛ سواحل جنوب غربی، سواحل جنوبی و استان كنت متصل می كند.
اعتصاب كاركنان مترو لندن در روز دوشنبه گذشته نیز میلیون ها نفر را كه برای رفت و آمد خود از مترو استفاده می كنند، تحت تأثیر قرار داد.
برخی از لندنی ها ترجیح دادند در خانه بمانند و به دور كاری بپردازند اما بقیه مجبور شدند برای رفتن به سر كار از اتوبوس های شلوغ، دوچرخه یا خودروی شخصی استفاده كنند كه ترافیك سنگینی را اطراف و داخل پایتخت انگلیس موجب شد.
به طور متوسط بیش از چهار میلیون نفر هر روز از مترو لندن استفاده می كنند.
اروپام**4**ن*1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی