۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82388773
T T
۰ نفر
درخواست كره شمالی از ترامپ برای پایان سیاست‌های خصمانه آمریكا

پكن - ایرنا - كره شمالی از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریكا خواسته است به سیاست خصمانه كشورش علیه پیونگ یانگ پایان دهد و از رفتار در پیش گرفته شده توسط اوباما درس عبرت بگیرد.

به گزارش ایرنا، ‌كره شمالی خاطر نشان كرده است كه دولت باراك اوباما كه بزودی از قدرت كنار می رود از این راهبرد سودی نبرد و او مانند یك شكست خورده واقعی كاخ سفید را ترك می كند.
كره شمالی تاكید كرده است كه اگر سیاست های خصمانه ادامه داشته باشد این كشور هم حق دارد برنامه های هسته ای و موشكی بالستیك خود از جمله ساخت راكت بالستیك دوربرد قاره پیمایش را ادامه دهد.
روزنامه «مینجو جوسون» كره شمالی ارگان حزب حاكم كره شمالی روز دوشنبه در گزارشی نوشته است: ساخت و آزمایش موشك بالستیك دوربرد و قاره پیما جزو حقوق دفاعی این كشور است و منافاتی با حقوق بین الملل ندارد.
پیونگ یانگ همچنین تاكید كرده كه در مراحل پایانی آزمایش این موشك قرار دارد و هر زمان «كیم جونگ اون» دستور دهد قادر به پرتاب آن خواهد بود.
روزنامه می نویسد: تا زمانی كه كشتی های آمریكایی در منطقه باشند، تهدید هسته ای این كشور برقرار باشد و رزمایش ها برگزار شود، ‌كره شمالی توان تسلیحاتی هسته ای و موشكی و حمله پیشدستانه خود را تقویت خواهد كرد.
این نشریه خطاب به دولت ترامپ آورده است: اكنون زمان آن فرا رسیده كه آمریكا با تفكر و اندیشه نوین به كره شمالی پاسخ دهد. باید ثابت شود كه آن كشور به سیاست خصمانه پایان داده است و به دنبال افزایش تنش ها با پیونگ یانگ نیست.
رهبر كره شمالی در نطق سال نو میلادی خود از تلویزیون این كشور گفت كه پیونگ یانگ در مراحل پایانی آزمایش یك فروند موشك قاره پیمای بالستیك موسوم به «آی سی بی ام» قرار دارد كه گفته می شود قادر به حمل كلاهك هسته ای است.
خبرگزاری كره شمالی هم امروز نوشت: آمریكا باید درك درست و مناسبی از موقعیت كره شمالی به عنوان یك قدرت هسته ای داشته باشد.
این گزارش می افزاید: وقت آن رسیده است كه كره شمالی با توجه به این جایگاه، حراست كننده صلح و ثبات آسیا و حتی جهان باشد.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی