۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82390799
T T
۰ نفر

برندسازي حلقه مفقوده توليد

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82390799
برندسازي حلقه مفقوده توليد

شهركرد - ايرنا - برند سازي يكي از مباحث اقتصادي و تجارت است كه مي توان گفت برخلاف كشورهاي توسعه يافته هنوز در ايران و به تبع آن در استان چهارمحال و بختياري در بخش توليد در جايگاه واقعي خود قرار نگرفته و به عنوان حلقه مفقوده توليد مطرح است.

به گزارش ايرنا، طي يكسال گذشته در تمامي جلسات اقتصادي مرتبط با صنعت و توليد در چهارمحال و بختياري، ضعف برندسازي و تجاري سازي محصولات توليدي و صنعتي استان به عنوان دغدغه اصلي مسئولان، كارشناسان و توليدكنندگان استان عامل توسعه نيافتگي تجارت و مشكل حضور و رقابت در بازارهاي جهاني مطرح شده است.
اين موضوع در حالي است كه امروز سه شنبه كارگاه علمي 'اهميت و فرايند ثبت ملي و بين المللي برند' از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت و شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري در اتاق بازرگاني شهركرد با حضور كم رنگ و بي استقبال فعالان واحدهاي توليدي و صنعتي چهارمحال و بختياري برگزار شد.
در راستاي ترويج فرهنگ برندسازي و تبليغ محصولات با برند ايراني از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت كارگاه آموزشي، سمينار، برنامه راديو و تلويزيوني و از سوي ساير رسانه هاي گروهي آموزش هاي لازم، حساس سازي افكار توليدكنندگان ايراني و ارتقاي توان رقابت محصولات ايراني با مشابه خارجي در طول چند سال گذشته آغاز شده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري از حضور نيافتن فعالان واحدهاي توليدي و صنعتي استان در اين كارگاه علمي گلايه كرد و افزود: تمامي فعالان واحدهاي توليدي در استان در ديدارهاي خود با مسئولان مشكل برند و تجاري سازي محصولات خود را مطرح مي كنند.
سيد نعيم امامي اظهار كرد: هم اينك از تعداد واحدهاي توليدي و صنعتي در استان، حدود 800 واحد فعال است كه براي شركت در اين كارگاه علمي دعوت شدند.
وي گفت: تمامي فعالاني كه امسال از تسهيلات اقتصاد مقاومتي بهره مند مي شوند اگر به فكر برند سازي و بازار توليدات خود نباشند در سال هاي آينده دچار مشكل مي شوند.
امامي تصريح كرد: فعالان واحدهاي توليدي و صنعتي نه تنها در چهارمحال و بختياري بلكه فعالان ايراني بايد در سطح بين الملل به دنبال نشان و برند براي رقابت محصولات خود باشند.
وي با بيان اينكه امروزه زمان توليد كيسه اي به سرآمده است، گفت: اهميت بازاريابي و برندسازي بالاتر از توليد است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با تشريح ضرورت توليدات صادرات محور، ادامه داد: هم اينك حدود 80 درصد محصولات توليدي واحدهاي صنعتي و توليدي چهارمحال و بختياري در داخل كشور به فروش مي رسد.
امامي گفت: نمي توان انتظار داشت كه توليد كننده خوب صادركننده خوبي هم باشد و بايد فعالان و توليدكنندگان براي رقابت پذيرشدن توليدات خود از مشاوران با تجربه بهره گيرند.
كارشناس مسئول ثبت برند دفتر حمايت از مالكيت صنعتي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين كارگاه علمي گفت: در راستاي ارتقاء دانش فعالان واحدهاي توليدي، بازرگانان و تجار با موضوع به روز برند سازي و تجارت، كارگاه هاي آموزشي در كشور برگزار مي شود.
سيد حسين كشفي ادامه داد: ارتقاء دانش فعالان واحدهاي توليدي مطابق ماده 8 قانون حمايت از توليد در سال اقتصاد مقاومتي انجام مي شود كه در اين راستا تاكنون در 18 استان با استقبال بي نظير فعالان واحدهاي توليدي و صنعتي كارگاه هاي علمي و آموزشي برگزار شده است.
به گفته وي، برندسازي براي واحدهاي توليدي در سطح ملي و بين المللي با هدف مشتري مداري و بازاريابي نيازمند فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهي هاي عمومي فعالان اين بخش است.
بنابراين گزارش حدود 50 نفر از فعالان واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري در كارگاه علمي اهميت و فرايند ثبت ملي و بين المللي برند شركت داشته و مراحل مختلف ثبت برند را فراگرفتند.
حدود يكهزار و 200 واحدتوليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري وجود دارد.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار دهنده:جهانبخش صفري دهكردي
7361/6021
۰ نفر