۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82393106
T T
۰ نفر
استاندار يزد: كار آفريني، لازمه توسعه كشور است

يزد – ايرنا – استاندار يزد، كارآفريني را لازمه توسعه همه جانبه كشور دانست و گفت: كارآفريني، ساده است و از ايده هاي كوچك شروع مي شود و مي‌تواند همين ايده ها با پرورش و پردازش ‌به يك ايده مناسب تبديل شود.

به گزارش ايرنا ، سيدمحمد ميرمحمدي چهارشنبه شب در يازدهمين جشنواره امتنان از كارآفرينان برتر استان يزد با اشاره به اينكه كارآفريني آفرينش كار بوده و الزاماتي دارد اظهار كرد: در جمع كارآفرينان، جاي ايده‌پردازان و صاحبان ايده واسطه هاي تجاري سازي ايده ها و سرمايه گذاران در ايده ها خالي است كه بايد در دوره هاي بعد از ميان آنها نيز برترين ها معرفي شوند.
ميرمحمدي با تاكيد بر لزوم تغيير نگاه ها به كارآفريني گفت: اين تغيير نگاه را مي توان بخوبي در استان يزد مشاهده كرد كه بازسازي خانه هاي مخروبه و تبديل آنها به مكان هاي گردشگري و اقامتي نمونه اي از آن است.
وي پيشگيري از خام فروشي يا فروش به صورت فله‌اي مواد خام را ضروري دانست و اضافه كرد: ايده‌پردازي محدود نيست و عرصه ايده از گستردگي بسيار بالايي برخوردار است.
وي ادامه داد: نمونه ديگر آن سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده‌اي است كه در استان يزد انجام شده و بيانگر وسعت نظر است چرا كه با تنگ نظري‌ها به هيچ عنوان چنين مواردي به وقوع نمي‌پيوندد.
استاندار يزد به بخشي از دستاوردهاي استان در حوزه كارآفريني و جايگاه يزد در كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون در زمينه آي‌تي و آي‌سي‌تي و دولت الكترونيك امروز رتبه اول كشور را داريم و ظرفيت‌هاي بسيار زيادي در حوزه‌هاي مخلتف خلق كرده‌ايم.
نماينده عالي دولت در استان يزد به وجود منطقه ويژه علم و فناوري يزد اشاره كرد و گفت: اين استان يكي از 5 استان كشور است كه واجد ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري بوده است.
ميرمحمدي ادامه داد: رتبه دوم پارك علم و فناوري يزد در صادرات فناوري و رتبه دوم پارك علم وفناوري كشور بعد از تهران را داريم ضمن آنكه در بخش دانش آموزي نيز مركز رشد دانش آموزي را براي استان مصوب كرده ايم.
وي با اشاره به تاسيس مركز فناوري آب در استان يادآور شد: اين مركز با توجه به شرايط استان يزد و كم آبي حاكم بر آن مي تواند مديريت مصرف آب را به صورت كاملا علمي پيگيري كند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون از 52 تيم ايده پرداز، 22 تيم دانشجويي انتخاب شده كه مورد حمايت قرار مي‌گيرند ضمن آنكه مركز شتابدهي نوآوري در دانشگاه يزد را راه اندازي كرده ايم و در دهه فجر توسط معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح مي‌شود تا زمينه تقويت ايده‌هاي دانشجويي در استان فراهم شود.
استاندار يزد ادامه داد: با توجه به اهميت اين مركز ، در هيات امناي دانشگاه آزاد يزد نيز مصوب كرده ايم تا مركز شتابدهي در اين دانشگاه نيز در آينده راه اندازي شود.
ميرمحمدي با اشاره به ايجاد شعبه موسسه رويان به عنوان يكي از كانون هاي رشد استان تصريح كرد: هم اكنون فضاي فناوري استان يزد به فضايي بالنده و داراي رشد بالا تبديل شده كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.
وي با بيان اينكه تمام اين تلاش ها براي ايجاد اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي است ، افزود: در استان يزد با مشكل بيكاري فارغ‌التحصيلان روبرو هستيم ولي تلاش مي كنيم در كنار توسعه فناوري‌هاي نوين، فرهنگ كار تقويت شده و هر موقعيت شغلي در جامعه محترم شمرده شود در اين صورت آسيب هاي اجتماعي نيز كمتر خواهد بود
در اين مراسم با حضور كلانتري معاون امور تعاون وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ، مديران حوزه هاي اقتصادي ، صنعتگران و كارآفرينان استان از 9 شركت به عنوان كارآفرين برتر استان با تقديم لوح تقدير شد.
1968/6197خبرنگار: محمودرضا رحماني ** انتشار: محمدحسين فلاح تفتي
irnayazdd@