۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82395398
T T
۰ نفر
دستگاه های اجرائی در واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان كوتاهی نكنند

قزوین - ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری قزوین فعالیت دفاتر پیشخوان را از جمله سیاست های دولت در زمینه توسعه دولت الكترونیكی دانست و گفت: با دستگاه های اجرائی كه قصد همكاری در امر واگذاری خدمات خود به این دفاتر را نداشته باشند، برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست كارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان، افزود: یكی از اهداف دولت در این زمینه واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی است كه این مهم از سیاست های دولت در امر كوچك سازی و برون سپاری خدمات خود نیز محسوب می شود.
وی، دفاتر پیشخوان را نمونه ای از واگذاری خدمات دولت به بخش خصوصی برشمرد و ادامه داد: یكی از مزیت های این دفاتر كاهش میزان مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی است و توصیه می شود كه سازمان ها و اداره هایی كه با مراجعان زیادی روبرو هستند، ضمن برنامه ریزی های مناسب خدمات خود را از طریق این دفاتر انجام دهند.
حبیبی با اشاره به یكی از وظایف كارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، افزود: این كارگروه باید سهولت و سرعت واگذاری خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان را به طور جدی پیگیری كند.
وی با بیان اینكه در شرایط كنونی خدمات اندكی به این دفاتر واگذار شده، ادامه داد: در این زمینه از برخی دستگاه ها مانند تامین اجتماعی، شركت گاز و دانشگاه علوم پزشكی علت ارائه نكردن خدمات خود از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت را باید پرسید.
حبیبی اضافه كرد: در صورتی كه دستگاه های اجرائی خدمات قابل واگذاری خود را به این دفاتر واگذار نكنند به وزارتخانه مرتبط معرفی و كارگروه نیز با آنها برخورد خواهد كرد.
به گفته وی، كارگروه هم باید مدافع دستگاه های اجرائی و هم دفاتر پیشخوان باشد تا جایی كه پس از واگذاری خدمات به این دفاتر نظارت مستمری بر آنها آغاز شود.
وی یادآور شد: باید كمیته ای متشكل از نمایندگانی از انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و استانداری برگزار تا به نظارت، كنترل و برخورد با دفاتر پیشخوان متخلف بپردازند.
وی با اشاره به فعالیت 88 دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان، افزود: 18 دفتر پیشخوان به صورت وكالتی مدیریت شده كه برای جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده باید مراتب انتقال مالكیت یا تعیین و تكلیف قطعی وضعیت آنها صورت گیرد.
دفاتر پیشخوان خدمات دولت نقش پررنگی در كوچك سازی دولت و كاهش مراجعه مردم به دستگاه های دولتی دارند اما متاسفانه دستگاه های اجرائی علی رغم سیاست های دولت در این زمینه، از دفاتر یاد شده استقبال چندانی نمی كنند.
از 50 دستگاه اجرائی استان قزوین تنها 10 دستگاه اجرائی خدمات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان واگذار كرده اند.
6101/8054 * خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی