۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82395610
T T
۰ نفر
كودك خوزستاني جايزه دومين دور جايزه سپيدار را كسب كرد

دزفول ـ ايرنا ـ كودك خوزستاني عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، دومين جايزه ادبي سپيدار، با موضوع محيط زيست را به خود اختصاص داد.

به گزارش ايرنا سپهر بالويي عضو 10 ساله كانون در شهرستان شوش براي گزارش داستاني 'حيوان با شكوه جنگل' از سوي شيوا حريري، معصومه يزداني و رويا ميرزايي داوران بخش كودك و نوجوان زير 12 سال دومين دوره جشنواره سپيدار به‌ عنوان برگزيده معرفي شد.
سپهر بالويي از سال 1393 عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شهرستان شوش شده است و زير نظر مربيان فرهنگي، هنري و ادبي اين مركز در فعاليت‌هاي كانون حضور فعال دارد.
دومين دور جايزه سپيدار كه جشنواره‌اي در حوزه محيط زيست است در 2 بخش آثار ادبي و غير ادبي براي كودكان و نوجوانان و بخش ادبي آثار چاپ ‌نشده براي نويسندگان و شاعران برگزار شد.
جايزه سپيدار در دومين دور برگزاري خود در حالي با تاكيد بر فرهنگ‌سازي در زمينه محيط زيست برگزار شد كه در بخش فردي كودكان و نوجوانان مي‌توانستند با ارسال شعر يا داستان، عكس و فيلم كوتاه يا گزارش و مصاحبه در مسابقه شركت كنند.
در بخش گروهي اين جشنواره نيز علاقه‌مندان مي‌توانستند با ايجاد گروه‌هايي حداكثر پنج نفري در قالب جمع دوستان و همكلاسي‌ها فعاليت‌هاي محيط زيستي انجام دهند و گزارش فعاليت‌هاي محيط زيست يخود را مانند تفكيك زباله، كمك به حيوانات بي‌سرپناه ‌و پاك‌سازي تهيه كنند يا در محيط اجتماعي مجازي گروه‌هاي محيط زيستي را سامان داده و گزارش‌ها و آدرس گروه خود را به دفتر مسابقه ارسال كنند.
در بخش مسابقه ادبي آثار چاپ ‌نشده ويژه نويسندگان و شاعران، آثار چاپ ‌نشده داستاني (داستان كوتاه، بلند، رمان) و شعر كه ويژه كودكان و نوجوانان نوشته شده‌اند و آثاري كه پيش از اين در جايي چاپ نشده‌اند،با يكديگر رقابت كردند.
دومين جايزه ادبي سپيدار 29 دي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران برگزار شد كه حدود هزار اثر از كودكان و نوجوانان در زمينه هاي مختلف شعر، داستان، عكس، نقاشي، روزنامه ديواري، نشريه اينترنتي، فيلم، گزارش، مصاحبه و نيز 427 اثر ادبي از بزرگسالان شركت داشتند.

7164 /6037
خبرنگار: عاطفه جوادي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي