۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 83347211
T T
۰ نفر
جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در شیراز برگزیدگان خود را شناخت

شیراز - ایرنا - جشنواره زیست محیطی شعر و داستان همسایه با طبیعت روز دوشنبه در شیراز برگزیدگان خود را شناخت و به پایان رسید.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در آئین پایانی این جشنواره با تاکید بر لزوم توجه به مقوله آموزش برای دستیابی به توسعه پایدار اظهار داشت: اساس حفاظت محیط زیست صرفاً حفاظت فیزیکی نیست بلکه این رویکرد نیاز به تغییر محور بر اساس آموزش دارد، توسعه آموزش‌های زیست محیطی در نهایت منجر به توسعه پایدار و کارکرد واقعی حفاظت از محیط زیست می‌انجامد.


محمودی با بیان اینکه مشکلات موجود در عرصه حفاظت از محیط زیست اغلب به نقصان در آموزش برمیگردد افزود: آموزش در انس با طبیعت و محیط زیست باید از کودکان و حتی سنین پایین‌تر آغاز شود، دانش آموز و کودکان مهدها باید از سنین کودکی و خردسالی با طبیعت انس بگیرند تا ما شاهد تخریب عرصه‌های طبیعی در سالهای آتی نباشیم. برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیز در راستای همین تفکر و ایده زیست محیطی است.


وی با تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برگزاری جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در شیراز افزود: تجربه راه اندازی پویش مردمی نه به پلاستیک در شیراز و شیراز شهر بدون پلاستیک که بسیاری از مردم به این پویش پیوستند و رستوران‌ها را از استفاده ظروف پلاستیکی بر حذر داشتند نشان می‌دهد که سرمایه گذاری بر روی آموزش و همراهی مردم با آن در کوتاه مدت و بلند مدت اثرات و ثمرات زیست محیطی مناسب دارد.


زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در آئین پایانی این جشنواره اظهار داشت: محیط زیست میراث گران بهایی است که باید به خوبی تحویل نسل آینده شود، کودکان و نوجوانان میراث دار حفاظت از محیط زیست هستند و باید انس با طبیعت در این طیف از جامعه نهادینه شود.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه در مقوله آموزش اهداف ما با محیط زیست دارای نقاط مشترک است گفت: آگاه سازی عمومی از جمله این نقاط اشتراکی است که در قالب جشنواره‌ها بر آن تاکید می‌شود.


زهرا شفیعی دبیر جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت نیز با بیان اینکه استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: ۱۲۰ اثر به دبیر خانه جشنواره رسیده که ۴۷ اثر در قالب شعر و ۱۷ اثر به صورت داستان کوتاه به مرحله داوری رسید.


در پایان بر اساس رأی هیأت داوران شاهده شفیعی، فاطمه زارع و هادی فردوسی در بخش شعر به مقام اول تا سوم رسیدند، همچنین در بخش داستان کوتاه نیز راضیه احمدی، شیما شهید زاده و سوسن زرین جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.


هیأت داوران همچنین از آثار صلح، مواظب بهار و چیک چیک بارون در بخش شعر و خرس کوچولو، ماجرای دانه‌ها و مهربانی قوی در بخش داستان کوتاه تقدیر کرد.


۶۱۱۳


اخبار مرتبط