۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82396911
T T
۰ نفر

روسیه: مواد مخدر منبع درآمد داعش است

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82396911
روسیه: مواد مخدر منبع درآمد داعش است

مسكو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: كشت و قاچاق مواد مخدر بخشی از درآمد داعش و گروههای تروریستی دیگر در افغانستان و سایر كشورهای منطقه را تشكیل می دهد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز یكشنبه در همایش بین المللی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مسكو گفت كه این مواد تهدید واقعی برای روسیه است و خسارت های سنگینی به اقتصاد كشور و سلامتی مردم وارد می كند.
وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان وی نوشت: مواد مخدر افزون بر وارد كردن زیان های مالی و اجتماعی با امنیت بین المللی نیز ارتباط منفی دارد، زیرا از راه قاچاق آن بخش قابل توجهی از هزینه فعالیت های گروههای تروریستی، خرابكار و جنایتكار تامین می شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان كرد: در كشور افغانستان نزدیك روسیه كشت و تولید مواد مخدر هر سال افزایش می یابد. در مناطق تحت كنترل مخالفان از جمله طالبان و نیز داعش كه فعالیت خود را تا سوریه و كشورهای آفریقایی گسترش داده اند، قاچاق مواد مخدر از منابع اصلی كسب درآمد گروههای تروریستی محسوب می شود.
مقام های روسیه بارها اعلام كرده اند كه گروه تروریستی داعش درآمدهای هنگفتی از قاچاق مواد مخدر كسب می كند و شبكه ای از قاچاقچیان را در منطقه تحت كنترل دارد.
ویكتور ایوانف رئیس سابق سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه، سال گذشته اعلام كرده بود كه درآمد سالانه داعش از قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا بالغ بر یك میلیارد دلار است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا