۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82398101
T T
۰ نفر
تداوم روند كاهشی ارزش سهام ژاپن با روی كار آمدن ترامپ

پكن - ایرنا - با گذشت چند روز از روی كار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریكا، ارزش سهام در ژاپن همچنان روند رو به كاهش را در پیش گرفته است.

به گزارش ایرنا، انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریكا باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران و بازرگانان در ژاپن و دیگر كشورهای جنوب و شمال شرق آسیا از جمله در كره جنوبی از سیاست های نامشخص ترامپ ابراز نگرانی كنند.
در واقع یكی از اصلی ترین علت های كاهش ارزش سهام هم این بوده كه ترامپ در سخنرانی خود در مراسم تحلیف در روز بیستم ژانویه اشاره مشخصی به مسایل اقتصادی نداشته است.
روزنامه «ژاپن تودی» روز دوشنبه بار دیگر از كاهش ارزش سهام در كشور ژاپن خبر داد و نوشت كه یكی از دیگر نگرانی های كشورهای جهان از جمله آسیایی ها این است كه ترامپ با سیاست اولویت به آمریكا روی كار آمده است و این می تواند برای دیگر كشورها مخاطره انگیز باشد.
این گزارش همچنین به انتقادهای گذشته ترامپ از نوع اتحاد نظامی آمریكا و ژاپن و روابط اقتصادی دو كشور اشاره دارد كه بیان آنها باعث نگرانی سرمایه گذاران شده و شاخصه های سهام را كاهش داده است.
در همین حال روزنامه ژاپن تایمز نوشته كه ترامپ در آیین تحلیف خود اشاره ای به مسایل اقتصادی و بسته های محرك اقتصادی نداشته است.
این موضوع باعث شده تا شاخص سهام نیكی ژاپن به دنبال ورود ترامپ به عرصه سیاست، نزدیك به یك ممیز 13 درصد كاهش یافته و حدود 216 واحد كمتر شود.
همچنین شاخص سهام منتشر شده امروز «تاپیكس» در بازار تبادلات ارزی در ژاپن هم نشان دهنده كاهش یك ممیز 18 درصدی در مقایسه با قبل از روی كار آمدن ترامپ است.
روز جمعه گذشته سهام نیكی نیز درست ساعاتی پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ در واشنگتن نزدیك به صفر ممیز 34 درصد نسبت به یك روز قبل بیشتر شد كه نشان می داد بورس این كشور كماكان امیدوار است اما پس از آنكه ترامپ اشاره ای به بسته ها و محرك های اقتصادی در سخنان خود نكرد بار دیگر امیدهادر بازار اوراق بهادار ژاپن كاهش یافت.
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، با 288 رای الكترال چهل و پنجمین رئیس جمهوری این كشور شد.
آساق**231**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی