۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82398605
T T
۰ نفر
16 حزب در جبهه پيشرفت، راه و عدالت/ به دنبال دولت عزت و رفاه هستيم

تهران-ايرنا- دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت از عضويت 16 حزب شناسنامه دار در اين جبهه خبر داد و گفت: واژه چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا در كار ما نيست و از همه طيف ها در اين جبهه هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، شهاب الدين صدر روز دوشنبه در مراسم اعلام موجوديت جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت با گراميداشت به شهادت رسيدن آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسكو، افزود: آنها نمادي از قهرماني ملت ايران هستند كه در اين حادثه به نمايش درآمد.
وي در ادامه ياد و خاطره سرباز و يار ديرين امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ، مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني را گرامي داشت و گفت: ايشان خدمات گسترده اي را در عرصه هاي مختلف چه قبل و چه بعد از انقلاب براي كشور داشتند.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت در ادامه به چگونگي تشكيل اين جبهه اشاره كرد و ادامه داد: بعد از انقلاب سال 57 قرار بر اين بود كه مضامين تفكرات ديني در جامعه اسلامي، ساري و جاري شود ولي متاسفانه به علت عقب ماندگي هاي دوران هاي گذشته نتوانستيم در اين حوزه به صورت جامع و كامل عمل كنيم.
صدر اضافه كرد: با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب كه ما هرجا به اسلام و دين عمل كرديم موفق بوديم و پيشرفت كرديم ولي هرگاه كه دواي درد را در جاي ديگر ديديم، شكست خورديم. بنابراين تعدادي از احزاب و شخصيت ها و افراد تاثيرگذار سياسي طي دو سال جلسات منظم به اين نتيجه رسيدند كه جبهه را راه اندازي كنند.
وي ادامه داد: اين جبهه از 16 حزب پروانه دار و شناسنامه دار كشورند كه همچنين تعدادي از آنها عضو شوراي مركزي خانه احزاب بوده و حق راي دارند.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت افزود: اعلام موجوديت و رونمايي از اين جبهه به معناي نفي احزاب، گروه ها و تشكل ها و جبهه هاي ديگر نيست و احزاب ما هرچه براساس مردم سالاري ديني فعاليت كنند، باعث سلامت ساختار سياسي كشور مي شود و از شكل گيري جبهه ها، گروه ها و باندهايي كه بر مبناي قدرت و بدون شناسنامه دار هستند، جلوگيري شود.
صدر ادامه داد: افراد اين جبهه همه براساس مشتركات موجود و نياز هاي كشور و معضلات اتفاق نظر دارند و دور هم جمع شدند. در اين تشكيلات برخي احزاب بصورت ناظر حضور دارند و بدليل معذوريت به دليل حضور در جبهه هاي ديگر اينجا نمي توانند عضو اصلي باشند، بنابراين عضو ناظر هستند.
وي گفت: اين جبهه از كميته هاي سياسي، امور استان ها، طرح و برنامه ريزي، امور جوانان، اطلاع رساني و ارتباطات ، ايثارگران، پشتيباني و بانوان كه همه آنها تخصصي و با موضوعات مورد نياز كشور تشكيل شده است.
اين فعال سياسي با بيان اين كه احزاب اين جبهه اكثرا در استان ها دفاتر نمايندگي دارند، گفت: بر اين اساس در استان هاي مختلف شوراي استاني شكل مي گيرد. مبناي ما اين است كه با همه گروه ها، جبهه ها و تشكل هاي سياسي ارتباط برقرار كنيم و كار را جلو ببريم.
صدر افزود: فعاليت اين جبهه بر چهار اصل محوري مورد تاكيد رهبري يعني اسلام، انقلاب، امام (ره) و رهبري است و از واژه ها و مواردي كه در كشور خط كشي هايي شده پرهيز مي كنيم. واژه چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا كار ما نيست و از همه طيف ها در اين جبهه هستند. بحث ما اين است كه با احزاب ديگر كه اين چهار اصل را قبول دارند، همكاري كنيم.
وي با بيان اين كه اين جبهه برنامه محور است، گفت: در آستانه انتخابات رياست جمهوري كه بسيار مهم است و شوراهاي شهر و روستا قرار داريم. بنابراين برنامه منظمي را در وقت باقي مانده جلو مي بريم و معيارها و شاخص هايي را براي رياست جمهوري در نظر داريم.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت با بيان اين كه از نيمه اسفندماه 95 مذاكره قطعي را با نامزدها شروع مي كنيم، افزود: رييس جمهوري روحاني را نيز براساس معيارهايي كه داريم ارزيابي و نامزد نهايي را به صورت رسمي در ارديبهشت معرفي مي كنيم.
صدر در ادامه يادآور شد: احزاب، گروه ها، تشكل هاي سياسي و جبهه ها همه بايد در چارچوب قانون اساسي حركت كنند و تلاش كنند نشاط سياسي در كشور وجود داشته باشد تا شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشيم.
وي گفت: در همه شهرستانها ليست شوراها خواهيم داد و در تهران 63 نفر را شناسايي كرديم كه در نهايت از اين تعداد ٢١ نفر اصلي را معرفي مي كنيم.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت تاكيد كرد: همه تلاش در جهت تامين وحدت، منافع و امنيت ملي و مصالح كشور است و خط قرمز اين جبهه است. اين جبهه براي كسب قدرت تشكيل نشده است.
وي به نامگذاري اين جبهه اشاره كرد و گفت: علت نام گذاري جبهه به اين خاطر است كه دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت و اين كه اصلي ترين جزء حكومت در مباني اقتصادي ايجاد رفاه براي عموم مردم ايران مي باشد، مفغول مانده است بنابراين نام جبهه 'پيشرفت، رفاه و عدالت' تصويب و نام گذاري شد.
صدر تاكيد كرد: در حوزه ملي اولويت دارترين مقوله ايجاد رفاه ملي براي تمام اقشار جامعه مي باشد؛ بنابراين بايد رفاه در ابعاد مختلف براي كشور تامين شود.

** نگاه ما به شوراي شهر كارشناسي و تخصصي است
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت به انتخابات شوراي شهر اشاره كرد و گفت: نگاه ما به شوراي شهر كارشناسي است. انتخابات شوراها نبايد خطي و سياسي باشد و بايد از افراد متخصص و كارشناس به خصوص در مسايل شهري استفاده شود.
وي افزود: شوراها بايد به سمت تخصصي بروند چرا كه شوراي شهر با مجلس متفاوت است اگر مجلس سياسي است شوراي شهر نبايد چنين باشد.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت از همايش بزرگ اين جبهه تا پايان فروردين سال 96 خبر داد و گفت: اين تجمع بصورت سراسري در كشور برگزار و بخش عمده اي از برنامه ها با توجه به نزديك بودن انتخابات در آنجا اعلام مي شود.
صدر در ادامه گفت: ما به همه جبهه هايي كه موجب وحدت نيروهاي انقلاب مي شود، احترام مي گذاريم و تقابلي با احزاب و گروه هايي كه براي اعتدال كشور تلاش مي كنند، نخواهيم داشت.
وي در ادامه اولويت جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت را در حوزه ملي و داخلي و جاري شدن مباني اقتصاد اسلامي در كشور عنوان كرد و گفت: در بعد منطقه اي اولويت اصلي اين جبهه اقتدار اسلامي را مورد توجه قرار داديم و در بعد جهاني و بين المللي بر اتحاد اسلامي تاكيد داريم.
دبيركل جبهه پيشرفت، رفاه وعدالت با بيان اين كه مشكلات موجود، با توجه به شعار و آرمان هاي كشورزيبنده نظام نيست، گفت: اين مشكلات ناشي از برخوردها در ادوار مختلف بوده و هست كه نبايد آن را به سياسي كاري و يك حزب و گروه خاصي منتسب كرد.
صدر افزود: در بررسي مسائل كشور معتقديم دولت خاصي را نبايد متهم كرد. همه دولت ها خدمات مختلفي در طول انقلاب داشتند و اگر در بررسي مشكلات كشور بخواهيم نگاه سياسي و خطي داشته باشيم، تيشه به ريشه انقلاب زديم. بايد نگاه فراجناحي باشيد تا بتوانيم مشكلات را حل كنيم.
وي ادامه داد: در همه دولت ها نواقصي وجود دارد كه با نيروهاي كارآمد بايد مشكلات را رفع كنيم و در دل فضاي سياسي نبايد باقي بمانيم.
صدر در ادامه اقدام دولت براي راه اندازي مجدد خانه احزاب را مثبت ارزيابي كرد و گفت: تجربه خوبي در خانه احزاب شكل گرفته كه همه طيف ها در آنجا باهم تعامل دارند. حمايت قانوني از احزاب با شناسنامه داري كه منشأ خير براي كشور هستند.
دبيركل پيشرفت، رفاه و عدالت در ادامه افزود: در حوزه بين المللي معتقديم بايد منافع ملي خود را در نظر بگيريم يعني بايد نگاهمان اين باشد كه چه چيزي براي كشور منفعت دارد.
صدر تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم دولت عزت و رفاه در كشور تشكيل شود. هر كسي كه نامزد مي شود حتما كابينه خود را معرفي كند چرا كه اگر مي خواهيم به فردي راي دهيم بايد ببينيم همراهان و همكاران او چه كساني هستند .
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي رياست جمهوري ثبت نام مي كند يا خير گفت: اولويت مان اين است كه با افرادي كه خود را در معرض انتخابات قرار مي دهند، مذاكره كنيم و تصميمي درخصوص ثبت نام رياست جمهوري نداريم. حتماً جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت از نامزد مشخصي حمايت خواهد كرد.
جبهه پيشرفت، رفاه و عدالت روز دوشنبه متشكل از 16 حزب به دبيركلي شهاب الدين صدر اعلام موجوديت كرد.
اين جبهه متشكل از جمعيت جوانان انقلاب اسلامي، انجمن اسلامي فارغ التحصيلان ايتاليا، جمعيت حاميان انقلاب اسلامي، مجمع انديشه و وحدت اسلامي، حزب 72تن ايران اسلامي، حزب رفاه ملت ايران، حزب راستي، كانون اسلامي مهندسين، انجمن اسلامي فارغ التحصيلان دانشگاه هاي ژاپن، انجمن اسلامي دانش‌ آموختگان دانشگاه ‌‌هاي انگلستان، انجمن اسلامي دانشجويان و فارغ التحصيلان لرستان، حزب دفاع از ايثارگران و قانون اساسي و جمعيت طرفداران نظم و قانون و حزب ايران زمين است.
سيام**1058**1429
خبرنگار: محمد افضلي**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر