۶ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۲۵
کد خبر: 82400819
T T
۰ نفر
قلعه باستاني و تاريخي منوجان مرمت و بازسازي مي شود

جيرفت - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: قلعه باستاني و تاريخي شهرستان منوجان با حمايت هاي دولت تدبير و اميد، بزودي مرمت و بازسازي مي شود.

به گزارش ايرنا محمود وفايي عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي منوجان با حضور استاندار كرمان افزود: كاوش در قلعه باستاني و تاريخي شهرستان منوجان با همكاري شركت گهرزمين به عنوان معين اقتصادي اين شهرستان بزودي آغاز خواهد شد.
وي تصريح كرد: كارگاه كاوش قلعه باستاني و تاريخي منوجان نيز از هفته آينده راه اندازي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: براي آغاز فعاليت هاي مرمت و باستان شناسي نياز به آزادسازي حريم اين قلعه داريم لذا در اين زمينه از نقشه هاي آرشيوي موجود در ميراث فرهنگي استفاده و حريم اين قلعه را مشخص مي كنيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان بيان كرد: طبق برآورد اوليه 30 هكتار براي كاوش ها بايد در نظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه قلعه منوجان بيانگر هويت ميراثي اين منطقه است خاطرنشان كرد: با مرمت اين قلعه مكاني براي گردشگري در اين منطقه فراهم و فرصتي خوب در اين زمينه ايجاد مي شود.
وي گفت: سه اقامتگاه بومگردي در شهرستان منوجان شناسايي شده است كه با تامين اعتبار و راه اندازي اين اقامتگاه ها گامي مهم در زمينه گردشگري و توسعه اقتصاد منطقه برداشته مي شود.
وفايي با بيان اينكه جنوب استان كرمان در محوطه هاي باستان شناسي غني است افزود: با توجه به اينكه نخستين تمدن بشري از منطقه هليل رود آغاز شده است اما در شناسايي و اهميت به اين آثار فقير هستيم.
استاندار كرمان در سفر 2 روزه خود به جنوب كرمان در نشست اقتصاد مقاومتي شهرستان هاي كهنوج و منوجان شركت مي كند.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7450/3029