دورنماي توسعه گردشگري در مشهد بايد جذب همه علاقمندان به گردشگري پاك در جهان باشد

مشهد - ايرنا - استاندار خراسان رضوي گفت: دورنماي توسعه گردشگري در مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام بايد جذب همه گردشگران و علاقمندان به گردشگري پاك و توام با معنويت باشد.

عليرضا رشيديان روز شنبه در همايش بين المللي گردشگري و معنويت در راستاي برنامه هاي مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام اظهار كرد: نه تنها هدف گردشگري در مشهد بايد جذب 250 ميليون شيعه و بيش از يك ميليارد مسلمان باشد بلكه بايد همه افراد علاقمند به گردشگري پاك و معنوي در جهان جذب اين كلانشهر شوند.
وي با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، اظهار كرد: اين ظرفيت در راستاي ديپلماسي عمومي و فراتر از ظرفيت ارتباطات رسمي دولتي است و بايد همه افراد، گروههاي اجتماعي و صنوف ماموريت خود را در اين مسير انجام دهند.
رشيديان با اشاره به اينكه مشهد به دليل وجود آستان قدس رضوي قطب و پايتخت معنوي كشور بوده و بزرگترين كلانشهر زيارتي دنياي امروز محسوب مي شود، افزود: اين شهر در كنار مضجع شريف امام رضا(ع) داراي ظرفيت هاي بالاي فرهنگي، گردشگري و اقامتي است.
استاندار خراسان رضوي اظهار كرد: آنچه موجب شده تا نتوان از اين ظرفيت ها در حد اكمل استفاده كرد اين است كه عادت شده به روش هاي سنتي امور پيش بروند بنابراين اهداف، وظايف و برنامه ها بخوبي و در جهت هم سامان نيافته است.
وي با بيان اينكه در دين مبين اسلام بر گردشگري و معنويت تاكيد فراوان شده است، افزود: تدبر در خلقت خدا، پند گيري از افرادي كه پيش از ما در زمين زندگي كرده اند از جمله اهداف تاكيد خداوند متعال در تاكيد بر گردشگري و سير در زمين است.
رشيديان با بيان اينكه كلانشهر مشهد به عنوان شهري در مجاورت مضجع امام مهرباني است كه قطب مكتبي فرهنگي است، افزود: اين شهر در كنار فردوسي بزرگ و ظرفيت هاي گردشگري بزرگ خراسان از نيشابور، تربت جام و ظرفيت هاي گردشگري طبيعي در كلات و درگز گرفته تا ظرفيت هاي گردشگري گناباد و بجستان يك گالري زيبا، چشم نواز و جاذب را براي گردشگري ايجاد كرده است.
وي بر ضرورت استفاده از ديگر ظرفيت هاي گردشگري در خراسان در كنار توسعه گردشگري زيارت تاكيد كرد و افزود: هدف گذاري در عرصه گردشگري از ضرورت هايي است كه نيازمند برنامه ريزي منسجم مي باشد كه تنها از عهده دولت بر نمي آيد و بايد همه نقش آفرينان در صنعت گردشگري در برنامه ريزي و تقسيم كار، همكاري و مشاركت نمايند.
استاندار خراسان رضوي بيان كرد: براي تحقق هدف حضور 40 ميليون گردشگر در افق 1404 در مشهد بايد همه متوليان و فعالان عرصه گردشگري مشاركت موثر داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه بايد در جهت تطابق امكانات و خدمات گردشگري با نياز و تقاضاي گردشگران در مشهد اقدام كرد، افزود: بايد از تجربه هاي سالهاي گذشته گردشگري و خدمت به زائران استفاده شود و در جهت ارتقاي اين خدمات تلاش نمود.
استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نزديك شدن به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: انقلاب اسلامي انقلابي است كه ريشه در ارزشهاي ديني دارد و حماسه يك ملت بزرگ و تمدن ساز محسوب مي شود.
رشيديان بيان كرد: انقلاب اسلامي انقلابي زنده و پوياست كه هر روز بر ابعاد نفوذ و حضورش در ابعاد اجتماعي، منطقه اي و بين المللي افزوده مي شود و با توجه به ايثارها و شهادت هاي اين انقلاب، هر روز مسئوليت مسئولان و رسالت همه مردم ايران اسلامي روز به روز سنگين تر مي شود.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه انقلاب اسلامي به نام خدا آغاز شد، با معنويت گسترش و با هدف تعالي و رشد جامعه انساني به پيش رفت، اظهار كرد: پيشكسوتان و پيش قراولان اين رويداد بزرگ در دهه فجر بايد براي احياي ارزشهاي انقلاب اسلامي تلاش كنند و در اينجا مرحوم هاشمي رفسنجاني از پيش قراولان انقلاب اسلامي بود كه زندگي، حيات و مماتش براي همه ما درس است.
7496/507
خبرنگار:آرزو جاوداني**انتشار دهنده:شاهين فرشاد