۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82408092
T T
۰ نفر

غول هاي خريد

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82408092
غول هاي خريد

غول هاي خريد، يكي از عنوان هاي خبري شماره 518 روزنامه وقايع استان است كه به بررسي رشد قارچ گونه هايپر ماركت ها در كلانشهر اراك پرداخته است.

سوپرماركت شكل توسعه يافته بقالي ها است، (مغازه اي بزرگ تر از بقالي كه مشتري محصولات را از قفسه برمي‌دارد يا به اصطلاح سلف سرويس است) اين نوع از خرده فروشي‌ها نيز در كنار مناطق مسكوني و محلات قرار دارند.
سال ها از حضور اين سوپرماركت ها در سطح شهر مي گذرد و اين روزها جلوه جديدي از سوپرماركت ها در سطح شهر نمايان بوده كه نامشان هايپرماركت است كه همان سوپرماركت در جثه عظيم تر و با متراژ و كالاي بيشتر هستند.
هايپرماركت، فروشگاهي است، كه قادر به برآورده كردن احتياجات سبد خريد مشتريان خود، در يك بار بازديد است و به عبارتي در سوپرماركت ها در حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد كالاها محصولات غذايي هستند و اندازه آن ها از بقالي‌هاي سنتي بزرگتر است و محصولات بيشتري مي‌فروشند.
هايپرماركت‌ها از تركيب كالاهاي مربوط به سوپرماركت‌ها و فروشگاه‌هاي چندمنظوره به وجود مي آيند كه در آنها اكثر نيازهاي مادي يك خانواده از جمله خوراك، پوشاك، لوازم التحرير، لوازم منزل و غيره برطرف مي شود.
اين روزها در سطح شهر اراك نيز نام هايپر ماركت را در سر در مغازه هاي بزرگ شهر مي بينيم كه گاهي در يك خيابان كوچك چندين هايپرماركت حتي رو به روي هم قرار گرفته اند هرچند كه اين مغازه ها بيشتر از آنكه يك هايپرماركت بزرگ و اساسي باشند شبيه فروشگاه هاي مواد غذايي بزرگ مي مانند كه به اشتباه نام هايپرماركت به آنها داده شده است.
هايپرماركت ها در زندگي مدرن به غول هايي مفيد تبديل شدن، مراكزي كه وقتي وارد آنها مي شويم بدون اتلاف وقت مي توانيم اكثر كالاهاي مورد نياز خود را خريداري كنيم، در اين مراكز مي توان كالاي مورد نظر را در ميان انبوهي از برندهاي مختلف با مقايسه قيمت و كيفيت انتخاب كرد.
بالا رفتن قدرت انتخاب فرد مزيتي است كه در بقالي ها و سوپرماركت ها به ندرت ديده مي شود، به عبارتي ديدن انبوهي از كالاهاي پر زرق و برق سبب مي شود كه فرد به خريد كالاهاي بي مصرف وسوسه شود و اين امر به ضرر مشتري است.
پايان شاخ بز جداكن ها، حواس پرت ها، شروع آبي كمرنگ و تالاب زنده است از ديگر عنوان هاي خبري اين شماره روزنامه وقايع استان است.
روزنامه وقايع استان با مشي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي با مديرمسئولي و صاحب امتيازي نيره يوسفي راد منتشر مي شود.
9 پايگاه خبري و اطلاع رساني نيز در استان مركزي فعاليت دارند.
7114/ 6013/خبرنگار: شيما كريمي*** انتشاردهنده:مژگان حيدري