۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82410028
T T
۰ نفر
افزايش ماندگاري پزشكان متخصص دستاورد طرح تحول نظام سلامت در گناباد و بجستان

گناباد- ايرنا- رئيس دانشگاه علم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد، افزايش ماندگاري پزشكان متخصص در شهرستانهاي زيرپوشش اين دانشگاه را از دستاوردهاي مهم طرح تحول نظام سلامت ذكر كرد.

دكتر رضا احمدي روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: ماندگاري پزشكان متخصص همواره به عنوان يكي از دغدغه هاي مهم در اين مناطق مطرح بود كه با اجراي طرح تحول نظام سلامت و خدمات مربوطه شاهد دلگرمي بيشتر و افزايش ماندگاري پزشكان مزبور هستيم.
وي اظهار كرد: طرح تحول نظام سلامت به عنوان برگ زرين خدمات دولت تدبير و اميد موجب افزايش رضايت مردم از خدمات بهداشتي و درماني در نقاط مختلف از جمله شهرستانهاي گناباد و بجستان شد.
وي گفت: از ابتداي اجراي اين طرح طي 2 سال گذشته 230 ميليارد ريال به دانشگاه گناباد اختصاص يافته است كه 85 درصد آن در راستاي بسته‌ حفاظت مالي از بيماران و كاهش پرداختي از جيب بيمار، تكريم مراجعين با اجراي بسته هتلينگ و ارتقاي خدمات باليني با ويزيت در كلينيك‌ هاي ويژه، اقامت و ماندگاري پزشكان متخصص و رايگان شدن زايمان طبيعي هزينه شده است.
دكتر احمدي افزود: از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت تاكنون 410 هزار و 161 معاينه توسط پزشك عمومي، 431 هزار و 922 معاينه توسط پزشكان متخصص و فوق تخصص و چهار هزار و 538 زايمان طبيعي در بيمارستانهاي زيرپوشش اين دانشگاه در گناباد و بجستان انجام شد.
وي افتتاح پنج كلينيك ويژه تخصصي در اين مناطق را از ديگر دستاوردهاي طرح تحول نظام سلامت در گناباد و بجستان برشمرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد گفت: در نظر سنجي هاي انجام شده از بين 363 بيمار در مراكز درماني زيرپوشش اين دانشگاه 83 درصد از اجراي طرح تحول نظام سلامت رضايت كامل و بقيه رضايت نسبي داشتند.
وي ادامه داد: بر اساس نظرسنجي صورت گرفته، 89 درصد از بيماران از تيم درماني (پزشك و پرستار)، 81 درصد از هزينه‌ هاي درماني و بستري و 75 درصد از خدمات هتلينگ اجرا شده در بيمارستان ‌ها رضايت كامل داشتند.
دكتر احمدي افزود: 100 درصد افرادي كه در اين نظرسنجي شركت كردند، اعلام داشتند كه هيچ هزينه غير متعارف و خارج از صورت حساب پرداخت نكرده اند.
دانشگاه علوم پزشكي گناباد با سه بيمارستان 22 بهمن، 15 خرداد و آيت الله مدني، 17 مركز سلامت جامعه، 46 خانه بهداشت و 15 پايگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهاي گناباد و بجستان است.
1600 دانشجو در 24 رشته تحصيلي در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتراي عمومي و تخصصي پژوهش محور در 6 دانشكده و مركز تحقيقاتي اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.
120 پزشك عمومي، متخصص و فوق تخصص در حوزه زيرپوشش دانشگاه علوم پزشكي گناباد مشغول ارائه خدمت هستند.
امسال 14 متخصص جديد شامل فوق تخصص گوارش و متخصص بيماريهاي قلب و عروق، زنان و زايمان، پوست، ارتوپدي، جراحي عمومي، روانپزشكي، كودكان، بيماريهاي داخلي و بيهوشي جذب اين دانشگاه شدند.
استان خراسان رضوي داراي چهار دانشگاه علوم پزشكي گناباد، سبزوار، تربت حيدريه و مشهد و 2 دانشكده پزشكي نيشابور و تربت جام است.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم