30 درصد سود شركت هاي بنياد مستضعفان به محروميت زدايي اختصاص دارد

تهران- ايرنا- مديرعامل بنياد علوي وابسته به بنياد مستضعفان با اشاره به اهميت محروميت زدايي در مناطق مختلف كشور، گفت: در راستاي محروميت زدايي مناطق محروم 30 درصد سود شركت هاي بنياد مستضعفان براي انجام طرح هاي محروميت زدايي در اختيار بنياد علوي قرار مي گيرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد مستضعفان، موسي برزگري با بيان اينكه بنياد اصولي را به عنوان محروميت زدايي مشخص كرده و آن را دنبال مي كند، افزود: حفظ عزت نفس و كرامت انساني محرومان و مستضعفان، توجه همزمان به رفع پيامدهاي محروميت در كوتاه مدت و رفع علل واقعه بروز محروميت در بلند مدت از اين اصول است.
وي، تمركز بر گروه هاي اجتماعي محروم در مناطق مورد نظر، توانمندسازي، تعالي و خوداتكايي و ترويج فرهنگ خدمت به محرومان با محوريت خانواده ها را از ديگر اصول بنياد مستضعفان براي محروميت زدايي عنوان كرد.
برزگري با اشاره به فعاليت هاي بنياد علوي در محورهاي مختلف، بيان كرد: از جمله اين فعاليت ها توانمندسازي اقتصادي خانوارها در قالب ارائه يارانه در جهت اشتغال زايي، كمك به بازاريابي محصولات است، ضمن اينكه در اين راستا ارتقاي بهداشت و سلامت محرومان جامعه و اجراي طرح حمايتي تغذيه مادران باردار و شيرده، طرح ساخت مراكز درماني در مناطق محروم با عنوان درمان بستر هم اكنون مورد توجه بنياد علوي قرار گرفته است.
وي، توجه به سرمايه هاي انساني در مناطق كم برخوردار جامعه را به عنوان يكي از اهداف بنياد علوي دانست و گفت: كمك به ارتقاي سطح علمي دانش آموزان و برگزاري اردوي ساليانه براي بيش از 15 هزار دانش آموزان مناطق محروم، راه اندازي صندوق وام دانشجويان نيازمند در اين مناطق و احداث و تكميل فضاهاي آموزشي، فرهنگي و ورزشي از جمله اقدام هايي است كه بنياد علوي در راستاي تقويت سرمايه انساني در اين مناطق انجام مي دهد.
مديرعامل بنياد علوي با بيان اين كه بخشي از اقدام هاي بنياد ارائه خدمات اجتماعي و رفاهي براي محرومان جامعه از جمله مشاركت در احداث و تكميل مسكن براي خانواده هاي داراي دو معلول و بيشتر است، كمك به احداث و تكميل مسكن خانواده هاي پرجمعيت، كمك مالي براي تامين مسكن محرومان، خدمات حمايتي از جمله توزيع البسه، احداث و تجهيز مساجد حوزه هاي علميه و كمك هاي بلاعوض را از ديگر اقدام هاي بنياد علوي عنوان كرد.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ايرج منصوري**انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان در كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر