به گزارش ایرنا و بر اساس آمار ارائه شده، شمار كسانی كه در این مدت به مسافرت رفتهاند به مراتب بیش از سال گذشته بوده و درآمد بدست آمده صنعت گردشگری كشور چین هم در مقایسه با تعطیلات طلایی (عبد بهار) قبلی 15.9 درصد فزونی یافته است.
بر اساس گزارش ها، در طول این یك هفته ۳۴۴ میلیون سفر گردشی توسط گردشگران چینی صورت گرفته كه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نشان دهنده رشد 13.8 درصدی است.
این در شرایطی است كه تنها در همین مدت شش میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مردم چین سفر خارجی رفته اند كه هفت درصد بیشتر از تعطیلات عید بهار قبلی بود.
تنها در روز اول تعطیلات مصادف با ۲۷ ژانویه (8 بهمن ماه) ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر گردشی در چین به ثبت رسید كه نزدیك به ۱۰ و نیم درصد بیشتر از سال قبل بود.
همچنین درآمد صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به سه هزار ۹۰۰ میلیارد یوان (هر دلار معادل شش ممیز ۸۵ یوان) رسید كه پیش بینی مسئولان گردشگری چین برای سال ۲۰۲۰ میلادی، نزدیك به هفت هزار میلیارد یوان است.
بر اساس برنامه پنج ساله دولت مركزی چین، صنعت گردشگری در آینده یكی از اصلی ترین محركه های اقتصادی چین به جای صادرات و سرمایه گذاری خواهد بود.
پیش بینی شده است كه میزان سرمایه گذاری برای رشد این صنعت تا سال ۲۰۲۰ میلادی به 2 هزار میلیارد یوان برسد و ۱۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین از صنعت گردشگری خواهد بود.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی
پكن - ایرنا - آمار سازمان گردشگری ملی چین نشان می دهد كه در جریان تعطیلات یك هفتهای عید بهار (سال نو به تقویم كشاورزی چین) درآمد گردشگری حاصله برای این كشور به ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.