۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82416695
T T
۰ نفر
همكاری مردم با بهزیستی موجب ارتقای خدمات به مددجویان می شود

یزد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی گفت: همكاری مردم با این سازمان زمینه ارتقای خدمات اجتماعی و توانبخشی به مددجویان و افراد نیازمند را فراهم می كند.

به گزارش ایرنا 'انوشیروان محسنی بندپی' روز یكشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان خیریه شبه‌خانواده فرزندان آسمانی در یزد با بیان اینكه گسترش نگاه نیكوكارانه در جامعه از سیاست های دولت است افزود: باید از مشاركت های مردمی بهره بگیریم زیرا فراهم سازی فرصت های برابر برای آحاد جامعه با امكانات دولتی امكان پذیر نیست.
وی در ادامه با تشریح شرایط كودكان معلول تصریح كرد: برخی از این كودكان، حتی خانواده‌هایشان حاضر به پذیرش آنها نیستند و آنها را به مراكز شبه خانواده واگذار می كنند كه افراد خیر و نیكوكار در سطح جامعه در نقش پدرخوانده به عنوان حامی از آنها حمایت می كنند.
رییس سازمان بهزیستی با بیان اینكه مردم استان یزد همیشه در امور خیر پیشتاز هستند افزود: امیدواریم كه این نگاه در سطح كشور هم توسعه یابد.
در این مراسم، ساختمان شبه‌خانواده فرزندان آسمانی یزد با هزینه 22 میلیارد ریال به بهره داری رسید.
در استان یزد 17 مركز شبه خانواده وجود دارد.
مراكز شبه خانواده بهزیستی در قالب موسسات خیریه غیردولتی به صورت هیات امنایی طبق قانون اقدام به پذیرش كودكان بی سرپرست و بد سرپرست می نمایند و زمینه نگهداری و پرورش آنان را فراهم می سازند.
در این مراكز كودكان به تفكیك جنسی و سنی از سه گروه سنی 3 تا 6 سال، 7 الی 12 سال و 13 الی 18 سال نگهداری می شوند و هیات امنای این مراكز عمدتا خیران و نیكوكاران هستند.
افتتاح سالن همایش فجر و مجموعه رفاهی بهزیستی، بهره برداری از 240 واحد مسكونی مددجویان، افتتاح مركز شبه خانواده مروارید میبد و تجلیل از دانش اموزان و دانشجویات شبه خانواده از جمله برنامه های سفر یك روزه رییس سازمان بهزیستی كشور به یزد است.
2088/6197خبرنگار:كبری دانشی دهج**انتشار دهنده: محمدحسین فلاح تفتی
۰ نفر