۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82417330
T T
۰ نفر
استاندار يزد: پرستاران شايسته نشان ايثارگري هستند

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: پرستاران شايستۀ دريافت نشان ايثارگري مي باشند زيرا آنها فرشتگاني هستند كه مانند پروانه به دور بيماران مي‌چرخند تا شكستگي دل بيمار را درمان كنند كه اين كار بسي دشوار و شايستۀ تقدير است.

به گزارش روز يكشنبه دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، سيد محمد ميرمحمدي در مراسم جشن روز پرستار افزود: بايد عشق و علاقه به همنوع افزايش يابد و در قبال آسيب‌هايي كه به انسانهاي ديگر وارد مي‌شود، همه مسئوليت‌پذير باشيم تا شاهد كاهش بيماري‌ها و درد و رنج ها در جامعه باشيم.
وي با بيان اينكه پيشگيري براي كاهش آسيب‌ها و داشتن جامعه‌اي سالم مؤثر است به دشواري‌هاي شغل پرستاري اشاره كرد و افزود: حساسيت شغل پرستاران به اين دليل است كه ريزترين مسائل و جزئي‌ترين غفلت‌هاي احتمالي در عملكرد آنها مؤثر است.
استاندار با اشاره به ضرورت رفتار عاطفي پرستاران به نقش آنها در بهبود روحي و جسمي بيماران تاكيد و در خصوص كمبود پرستار در استان حاطر نشان كرد: اكنون امكان تربيت و آموزش پرستار براي بخش خصوصي فرآهم شده است.
استاندار يزد با بيان اينكه اكنون جامعه نيازمند پرستاران بيشتري است افزود: پرستاري روحيۀ قوي، صبوري، ايثارگري و مهربانيِ قوي‌تر از مادر به فرزند مي‌خواهد .
مير محمدي همچنين گفت :سياست‌هاي كلي استان در بخش بهداشت و درمان بر محور پيشگيري است و عوامل مختلف ورزشي و تغذيه‌اي در پيشگيري از بيماري‌ها تاثيرگذار است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي آيت الله شهيد صدوقي(ره) يزد در اين مراسم ، بزرگترين دغدغه جامعه پرستاري را كمبود نيروي انساني دانست و اظهار اميدواري كرد كه 300 پرستار به اين جامعه اضافه شوند.
محمدرضا ميرجليلي، آموزش جامعه پرستاري را نياز به تداوم و آن را رويكرد استان در قبال اين قشر دانست.
در پايان اين مراسم 13نفر از پرستاران استان با اهداي تنديس و لوح تقدير تجليل و صلاحيت حرفه‌اي پرستاري به طور نمادين به آنها تقدير شدند.
اين مراسم با حضور مسئولان و جمعي از پرستاران شهر يزد در سالن آمفي‌تئاتر بيمارستان حضرت آيت الله شهيد صدوقي(ره) برگزار شد.
7536/ 5054 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@