۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82418346
T T
۰ نفر
نایب رئیس شورای شهر كاشان نسبت به برخی تخلف های شهرداری هشدار داد

كاشان - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر كاشان از برخی نقاط عملكرد شهرداری این شهر انتقاد كرد و نسبت به تخلف های صورت گرفته هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر كاشان، سید رضا هاشمی در نطق پیش از دستور این شورا پاسخ ندادن سید محمد ناظم رضوی شهردار كاشان به درخواست اعضای شورا مبنی بر چگونگی جذب نیروی انسانی در شهرداری را زیر سئوال برد.
وی گفت: بر اساس گزارش ها، شمار زیادی نیروی جدید در شهرداری و سازمان های وابسته مشغول به كار شده ‌اند در حالی كه شورا بی اطلاع بوده و اگر مصوبه‌ ای داشته منوط به تصویب وزارت كشور و استانداری بوده است و این مهم هنوز محقق نشده و حتی پاسخ شورا مبنی بر ارائه مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در صورت وجود، بی جواب مانده است.
این عضو شورای اسلامی شهر كاشان، هزینه كردن حقوق شهروندان در بخشی از طرح ها كه جزو وظایف شهرداری نبوده و یا خارج از محدوده قانونی شهر است را زیر سئوال برد و اظهار كرد: تعیین نكردن مبلغ تخصیص یافته و هزینه شده برای تیم ‌داری در بخش ورزش حرفه ای از دیگر تخلف های شهردار كاشان است.
هاشمی اجرایی نشدن نامه ‌های ارسالی شورا در باره درخواست های مختلف عمرانی، فرهنگی و غیره، اعلام نكردن نتیجه آن به شورای اسلامی و همچنین ارسال نكردن صورت جامع درآمد و هزینه‌ شهرداری كه هر 6 ماه یكبار باید توسط شهرداری تهیه و برای تایید به شورا ارسال و انتشار نسخه ‌ای از آن برای اطلاع عموم و نسخه‌ ای از آن به وزرات كشور ارسال شود را از دیگر تخلف های شهردار بیان كرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر كاشان با بیان این كه نیروهای حجمی از سال 93 تاكنون 24 میلیارد ریال از شهرداری طلبكار هستند، از پرداخت نكردن بن ماهانه نیروهای حجمی با وجود تصویب و مكاتبه های زیاد نیز گلایه كرد.
وی هم چنین اعلام نكردن بدهی جاری شهرداری با وجود درخواست ها، عدم اطلاع رسانی شهرداری به شورا برای دریافت برگه ابلاغ ماموریت و یا موافقت با مرخصی و یا اعلام فرد جایگزین خود به شورا و مراجع ذی صلاح بطور مرتب و مشخص، عدم پرداخت بن، پاداش، عیدی، حق سنوات نیروهای خدماتی شركتهای طرف قرارداد با شهرداری با وجود گذشت یك سال و نیم از پایان قرارداد شركت را از دیگر تخلف های شهردار كاشان دانست.
رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر كاشان عدم توجه و اجرایی شدن طرح جامع ایثارگران مبنی بر رایگان بودن عوارض تا 120 مترمربع مسكونی و 20 مترمربع تجاری برای والدین، همسر و فرزندان شهیدان و تسری آن طبق قانون به اعضای تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی توسط شهرداری را نیز تخلف دیگر شهردار كاشان برشمرد.
هاشمی به شهردار كاشان گفت: اگر به شما به عنوان شهردار خطاب می‌شود و در این منصب هستید جایگاهی است كه از طرف مردم توسط شورای شهر به شما تفویض شده و تضعیف جایگاه شورا از طرف شما، تضعیف خود شماست و نشان دهنده آن است كه شورای ضعیف منجر به انتخاب شما شده است.
وی تاكید كرد: به عنوان نماینده مردم برخود لازم ‌دانستم این مطالب را مطرح كنم و بیان معضل ها به آن معنی نیست كه نیمه پر لیوان و كارهای انجام شده را نادیده بگیرم بلكه به عنوان یك عضو نظارتی با تقدیراز نقاط قوت و عملكرد مثبت شهرداری، موظف به بیان نقاط ضعف مجموعه شهرداری نیز هستم.
نایب رئیس شورای اسلامی كاشان بررسی طرح دو فوریتی مطرح شده در شورا را یك فرصت برای شهردار برای بیان استدلال های خود برای تصمیم سازی بیان كرد و یادآور شد: شما نباید در جریان بررسی در صحن شورا كنترل خود را از دست داده و با عصبانیت برخورد می‌ كردید.
وی تاكید كرد: در دوره سوم شورا دو شهردار توسط شورا انتخاب و هر دو استیضاح و از كار بركنار شدند اما هیچ اعتراضی نكردند و هیچ جوی در شهر ایجاد نشد اما متاسفانه ما در این دوره یك طرح سئوال كردیم كه حق قانونی ما بود ولی شهردا جواب ما را درست كه نداد.
سید محمد ناظم رضوی از نیمه دوم سال 92 تاكنون شهردار كاشان است.
7408/6136 * تنظیم كننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ایرنا كاشان:
* لینك های جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir